תגית: שישי

  • הבציר השבועי – 30.9.22

    הבציר השבועי – 30.9.22

    קחו אוויר, כי הבציר האחרון לחודש ספטמבר והראשון לשנת תשפ"ג עמוס ברמות לא נורמליות. לפעמים אני מתלבט אם לשים כל כך הרבה דברים, אבל אז מישהו אומר לי ששמע משהו שלא הייתי בטוח לגביו ואני מבין שכדאי להכניס, ומקסימום לא תקשיבו.

    לפני המוזיקה כמה דברים חשובים:

    השבוע הלך לעולמות אחרים פרעה סנדרס האגדי. גיל מטוס הקדיש לו שעה מושקעת ומרוממת נפש ביותר ואני ממליץ ללחוץ על הלינק למעלה, לא מצאתי הטמעה שלו.

    דבר שני, פנו לעצמכם שעה ותשע דקות וצפו ביצירת המופת הזו. אמא קטנה זה שם הסרט ומזהיר שלא קורה בו הרבה, אבל מה שכן מרגש מאוד ועשוי לנו להיות הורים, ילדים ובני אדם טובים יותר. אשקר אם אגיד שלא מחיתי דמעה אתמול בערב.

    דבר שלישי, צפו בהזיה הזו. אהבתם? קחו עשרים וכמה דקות וצפו בגרסה הטלוויזיונית:

    https://www.youtube.com/watch?v=_zXP38RGoIo&ab_channel=PushingOrphans

    הזיה ברמה גבוהה מאוד, עם הומור שנע בין מונטי פייטון לריק ומורטי. מורטי פייטון בקיצור. יש לזה שישה פרקים ואתמול ראיתי את הראשון ומתכנן לגמרי להמשיך.

    דבר רביעי, יופי של סדרת סטאר טרק חדשה! ראיתי גם אתמול (היה יום מוצלח מבחינת צריכת התוכן) ושמחתי שיש עוד סדרה טובה שמצטרפת לפחקארד ו-Lower Decks שכבר המלצתי עליה בעבר (שתיהן זמינות באמזון, לגבי זו תצטרכו להשקיע קצת יותר). דרך אגב, אשקר אם אגיד שגם כאן לא מחיתי דמעה בסוף. 😉

    דבר חמישי ואחרון – שתי רשימות של בנדקמפ – אחת על יסודות הקראוטרוק ואחת על סקייטרים שהפכו למוזיקאים!

    כמעט יממה שלמה של מוזיקה יש כאן!

    אלבומים

    איזה כיף היה לפתוח את ספוטיפיי ולגלות שיצא אלבום חדש למלווינס! אמנם זה טכנית EP, אבל שיר הפתיחה באורך ה-14 דקות (שכולל עבודת גיטרה מצויינת של דילן קרלסון מ-Earth) הופך אותו ליותר ארוך מכמה אלבומים ברשימה פה. למרות שעדיין לא עיכלתי לגמרי את האלבום הכפול האקוסטי שלהם, משמח מאוד לשמוע אוסף שירים מצויין וחדש.

    הקריירה של ביורק לקחה כמה פניות לכיוונים שונים ומשונים במהלך השנים, אבל מהאזנה ראשונית נשמע שהאלבום החדש דווקא יותר נגיש. בסרטון שראיתי היא אומרת שזה אלבום הפטריות שלה, כי הוא מוזר וכיפי. אוקיי.

    עוד אחד מאלבומי העונות של ויזר וזה אחלה של דבר בעיני.

    את האלבום הזה הפיק לא אחר מאשר ג'וש הומי ולגמרי שומעים את ידו. מודה שלא הכרתי את ניקי ליין לפני אבל מעכשיו כנראה שאעקוב אחריה.

    כמובן שעכשיו כשאני מכיר אותה היא קופצת בכל מקום, כמו באלבום החדש של הדרופקיק מרפיז שעושים שירים של וודי גאת'רי כולל הופעת אורח מבעד למסך המוות של המשורר והפולקיסט בשיר האחרון!

    הפיקסיז, אף פעם לא ממש אהבתי אותם ובהופעה שלהם בקיץ היה לי סוג של משבר אמצע החיים בעקבות מה שהרגשתי לגבי ההופעה. עם זאת, אני לגמרי מחבב את האלבומים שלהם, כולל האחרונים והחדש ממשיך את הרצף, אז אולי עדיף שאחווה אותם ככה ולא על במה.

    אלבום רגוע של קרן או וחבריה, אבל מצדיק האזנה, בעיקר בשבת בצהריים או זמנים דומים.

    אני אוהב את הלהקה הזאת ואת השילוב בין הלכלוך להקפדה. בינתיים זה מרגיש לי משהו כמו אלבומי הקונספט של שנות השבעים בקטע טוב ביותר.

    נתחיל רצף אינסטרומנטלי עם האיש והמסכה שנטש את המילים והדיסטורשן ונותן לנו צלילה עמוקה ואיכותית.

    עוד צלילה, הפעם יותר פסיכדלית, אבל נעימה מאוד.

    פה יש כבר משהו יותר Fאנקי, אבל מגניב ברמות.

    בלי שום ספק האלבום הכי מוזר ברשימה. להקה שעושה אינסטרומנטלי פסיכדלי מאתגר, אבל מי שחובבים את הז'אנר ירוויחו.

    שמעו, אני לא יודע אם אצפה בסרט הזה. כמו משחקי הדיונון, אני לא בטוח שאני רוצה להכניס להכרה שלי דימויים ורעיונות שיכולים להזיק, אבל כן בטוח ששווה להקשיב לעוד שיתוף פעולה בין וורן אליס לניק קייב (שאת שני הסרטים עליהם עשה גם כאן הבמאי של הסרט, אנדרסון דומיניק המוכשר).

    אלבום יפהפה של חצוצרן שווייצרי בן 80+ שמארח את ג'ון סקופילד ואורי קיין בין היתר וזה אחד הדברים הכי נעימים ששמעתי לאחרונה.

    נחזור לממלכת המילים עם שיתוף פעולה בין יוגי לריג'ויסר וזה קליל וחביב מאוד.

    קצת רוקנרול אינדי, אם אהבתן את הפיקסיז, יכול להיות שגם זה ידבר אליכן.

    אלבום חדש של ד"ר ג'ון וכנראה האחרון שיכלול חומרים חדשים כי הוא כבר לא איתנו שלוש שנים בערך. יש פה קאברים לשירי קאנטרי בעיקר ואירוח של וילי נלסון (בשיר שלו) ואהרון נוויל.

    אחד הפספוסים הגדולים בחיי הוא שלא הלכתי להופעה של באדי ג'אי בקיסריה. בשאיפה שאצליח לתקן. בינתיים, הנה אלבום חדש של מאסטר הבלוז שמארח את ג'יימס טיילור, אלביס קוסטלו וג'ייסון איזבל בין היתר.

    שיתוף פעולה מוצדק בין הלהקה הטקסנית עם השם התאילנדי למוזיקאי ממאלי שעוד מעט יגיע להופעה כאן.

    הופעות

    הופעת איחוד של אליס קופר (הלהקה המקורית, לא האדם, אחרת זה היה מוזר) שהתרחשה קצת לפני הקורונה. חייב לציין שההופעה שלו ברעננה בייתה אחת ההופעות המפתיעות בחיי וההערכה הגדולה שהייתה לי אליו עלתה בכמה רמות מאז.

    סאונד קצת חולה, אבל חובבי הלהקה יאהבו.

    אחלה הופעה מ-92, מה שאומר שאין דברים מאסטרוקריפ, אבל אומרים תודה על מה שיש.

    הצמד הפסיכדלי בהופעה אצל המרחפים ואני בעד.

    עוד הופעה אצל המרחפים ועוד פסיכדליה, אבל יש פה קצת יותר חברים בלהקה. עדיין יופי של דבר.

    מטאל וסטונר

    הגיטריסט שלהם אמר שהוא לא אוהב את האלבום, ולא ברור לי למה. נכון, הוא יותר סטון סאור מסליפנוט והשיר הראשון כמעט יכול להופיע בגלגלצ, אבל אחד הדברים שאני אוהב אצל סליפנוט זה שהם לא תקועים בנישה אחת. נסו מה אכפת לכם?

    יש להקות שרק מהשם והתמונה של העטיפה אפשר לדעת איך האלבום ישמע וכאן אין שום טעות. רוקנרול סטונרי למהדרין.

    משהו בין פנתרה למיידן, אחלה של מטאל בעיני.

    עוד ממסגרת הברור איך זה ישמע ואכן מדובר בסטונר חללי ביותר.

    הגאונים הצרפתיים הוציאו אוסף של רעשים לאבקראפטיים וזה כנראה באמת איך שנשמע הרגע שבו קת'הולו רודף אחריך.

    ואללה לא הכי אוהב פאואר מטאל או את הלהקה הזו (שתמיד מזכירה לי נהג משאית מהקריות בשם אדי שפגשתי יחד עם נועם בגראספופ והוא פשוט היה אדם חמוד ביותר), אבל כן אוהב את ליאור רחמני, אז תהנה נשמה!

    סינגלים

    ואללה, איזה תענוג של דבר זה לשמוע את הגרסה הראשונית של אחד השירים הטובים של הביטלס, בלי הסולו ההפוך והבס הגרובי, ובטמפו איטי! ממש מחכה לשמוע את שאר ריבולבר – אלבום שבשבילי מסמל את התקופה שגרתי בברוקלין עם אדם וגיורא והחשמל נפל בכל החוף המערבי.

    הפרק האחרון של ריק ומורטי היה מצויין והזכיר סרטים של קרפנטר, לכן לא מפתיע שגם השיר שיצא הוא קרפנטר לגמרי! צפו רגע ביוצרים מדברים על הפרק, באמת מעניין.

    ואם כבר המאסטר, הנה קטע שעשה יחד עם בנו מתוך הפסקול של האלווין החדש (וכנראה אחרון)!

    בילי קורגן, ג'יימס איאה וג'ימי צ'יימברלין חוזרים וזה נשמע… טוב? אפילו אחלה? סקרנתם.

    עוד אחד מהשירים שהוציאו פעם בחודש, הפעם קצת יותר ניל יאנגי.

    אם כבר ניל יאנג, הנה קאבר שבק עשה לו ויאנג ממש לא אהב את העובדה שהוא חלק מקידום ל-NFL.

    שילוב פעולה אדיר בין מץ לג'ו טאלבוט מ-IDLES.

    עוד שיתוף פעולה מגניב בין הלהקה הזו ל-EODM, או הבחור שחיתן אותי.

    שיתוף פעולה שלישי ברצף שמאחד כמה וכמה קצוות מוזיקליים – צ'אק די ובוב לוג' III עושים קאבר לג'וני קאש, מתוך אלבום מחווה שיצא בקרוב.

    לא שיתוף פעולה, אבל כן קאבר וכן מתוךף אלבום שיצא בקרוב לבוס בו הוא עושה שירי סול. יפה לאללה.

    מייק פאטון, דייב לומברדו וחבריהם עושים בלאגן. די ההפך מהשיר הקודם.

    הבלגים עם עוד שיר חוצה גבולות ז'אנריים.

    וסייפרס היל נשארים לגמרי בז'אנר אבל הם אחלה אז אני בעד.

    נסיים עם האלוף והדבר היפהפה הזה ומאחל לכולנו חתימה טובה, שנה טובה וחיים טובים.

    ואוו זה היה ארוך.

  • הבציר השבועי – 17.9.22

    הבציר השבועי – 17.9.22

    איזה איחור יא ואראדיקה. אבל היה שווה לחכות, כי יש ערימה של דברים טובים, אז הפעם לא אכביר מילים.

    כמעט 11 שעות של מוזיקה לסיום תשפ"ב!

    דבר ראשון, האיפי הראשון של אחי האהוב (לא מאותם הורים), ישי ברגר בכבודו ובעצמו. מה אגיד? תקשיבו ותראו איזה ממתק הוא נתן לנו. ביום שני הבא אפשר יהיה לראות את הדבר המדהים הזה על במת הבארבי יחד עם טברנק ובוא לבר ואם אגיד שאלו כל הלהקות של ישי זה יהיה שקר גס.

    ביום שישי האחרון יצא לאוויר העולם האלבום החדש של קלאצ' האלופים, שמשום מה לא זמין בספוטיפיי בארץ, אבל אפשר לרכוש אותו ישירות מהם והוא שווה כל אחד מחמשת הדולרים שהם מבקשים עבורו. יום לאחר צאת האלבום, קיבלנו שידור חי של הופעה מבולטימור שבו הם ניגנו שירים מכל הרפרטואר שלהם, פלוס את כל השירים מהאלבום החדש, אבל לא לפי הסדר. אלופים. (ניסיתילשים את ההופעה שתתחיל כשהן עולים לבמה, אם זה לא קרה, קפצו לדקה 36)

    אחרי משהו כמו עשור מארס וולטה הוציאו אלבום חדש! לעומת האקספירמנטליות של רוב החומר שלהם, מדובר במשהו שקרוב להיות שמיע לקהל הרחב. ועדיין. לא לפספס.

    עוד להקה שמזמן לא הוציאה אלבום, מונית המוות לחמודי ממשיכים עם הקו הרך אך העמוק ואני ממליץ גם למי שזה לא בדיוק הסגנון.

    החבר'ה האלה עושים אינדי אלקטרוני נסיוני ביותר וזה מצדיק את החצי שעה וקצת. חוץ מזה קוראים לאלבום אנשים עוזרים לאנשים, מה צריך יותר?

    כאן יש לנו רוקנרול כמעט אולדסקול.

    זה ג'אז היפ הופי מסתורי וזה אחלה של דבר.

    רינגו סטאר. לא צריך לספר, נכון?

    עוד אלקטרונאז', והפעם רמיקסים כולל של רד אקסס הישראלים!

    עוד אלקטרוני והפעם של זמרת מוכשרת מאוד שעושה משהו אווירתי ואפלולי בטירוף.

    עוד אלקטרונאית, אבל הרבה יותר מרימה.

    וכאן יש לנו צמד שעושה משהו יפהפה ומרגיע ביותר.

    שילוב בין כמה סוגי מוזיקת עולם, פסיכדליה ועוד.

    מטאל וסטונר

    בהמות הפולנים עם אלבום מחורע נוסף רגע אחרי הביקור שלהם כאן.

    שמתי שיר של החבר'ה האלה לפני כמה שבועות בו הם שיתפו פעולה ומסתבר שזה השיר אולי הכי רגוע באלבום שמזכיר את מיסטר באנגל, דילינג'ר אסקייפ פלאן וכו'.

    אוסף סטונר ארוך ביותר ממקסיקו שעולה כמה שתרצו. השקעה נבנה אם תשאלו אותי.

    פה יש הוצאה מחודשת של סטונר מאנשי מערות.

    וזה של נהג איש מערות, שזה בעצם שני שירים של רבעשעה בערך כל אחד וממש אחלה של דבר.

    סינגלים

    טורצ' האהובים הודיעו שהם מתפרקים אחרי האלבום והטור הבאים וזה ממש חבל, אבל המורשת שלהם תשאר לנצח. הנה סינגל חדש.

    חידוש לשיר ישן של ליבינג קולור עם השרדר האגדי סטיב ואי!

    וכאן יש סייפרס היל עם שאבו מסיסטם אוף אה דאון.

    אחי היקר עידן שלח לי את השיר החדש של שבקס! ואללה באמת משהו טוב פלוס קליפ שנוצר במחולל תמונות, נדמה לי מידג'ורני, אבל לא בטוח. פה יש שיחה של מירו עם החבר'ה מיו. מצדיק שעה מחייכם/ן.

    הייתי שותף של אדם מתישהו בין 2003-4 והוא איש מקסים ומוזיקאי מוכשר ביותר, לכן שמחתי לשמוע ולראות את הדבר היפה הזה שעשה עם הלהקה שלו.

    וכאן יש משהו נוסף שעידן שלח לי, משהו בין פאנק לניו מטאל ל… לא יודע תקשיבו לבד.

    נסיים עם עוד משהו מעידן היקר, מוזיקה פגאנית פולקית מה שאומר שתצאו מכאן עם הרבה חלילים מסוגים שונין ומשונים.

    אם לא נדבר, שתהיה שנה טובה ומתוקה לכולנו אמן!

  • הבציר השבועי 9.9.22

    הבציר השבועי 9.9.22

    אין המון אלבומים השבוע, אבל מה שיש מצויין! (ועדיין יש לא מעט, כן?)

    קצת יותר מעשר וחצי שעות של אושר

    דבר ראשון, נסיך האופל חוזר עם אלבום שני בהפקת אנדרו וואט ששוב הביא ערימה של אורחים, והפעם בכל שיר כמעט מתארח גיטריסט אחר, חלקם שותפי עבר (טוני איומי וזאק ויילד) וחלקם משתפים פעולה לראשונה עם אוזי (מייק מקרידי, אריק קלפטון וג'ף בק). הקטע האפילו יותר מגניב הוא להקת הליווי – רוברט טרוחליו ודף מקיגן על הבס, צ'אד סמית' וטיילור הוקינס ז"ל על התופים, ג'וש הומי על הגיטרה ואבא של בק בתור מנצח תזמורת! אני אישית מאוד אוהב את קריירת הסולו של אוזי ואהבתי את העבודה המשותפת עם אנדרו וואט ומהפעמיים שהקשבתי זה יופי של אלבום!

    ואם כבר אוזי, בואו נקפוץ חמישים שנה אחורה לספיישל של תומר מולוידזון המוכשר על שני אלבומי מופת של סאבאת'. הופעות אורח של AIC, סאונדגארדן ואיירון מיידן בין היתר וכמה פרטי מידע שלא הייתי חשוף אליהם.

    הזכרתי את תומר מולוידזון שהוא גם ידען אמיתי (אבל לא חופר), גם מגיש ועורך מקצוען וגם בעל קול נעים. מעבר לתכנית השבועית שלו כאן, שם ובכל מקום, שעושה לי את אחרי הצהריים של שישי נעימים יותר, יש לו תכנית חדשה ומצוינת על בלוז, פאנק וגרוב בשם שורשים, שאני לא מצליח להטמיע, אז תאלצו ללחוץ לבד על הקישור, אבל אל תפספסו.

    את האלבום הבלוז/פאנק/גרוב הזה למשל, הכרתי מהתכנית ששמתי למעלה, אז שוב ממליץ להקשיב לה.

    נשאר רק עוד רגע אחד עם כאן וחצי שעה מרתקת ומלנכולית על אחד משירי הפופ המוכרים שיצאו מישראל. מרגיש שלמדתי לא מעט ממנה על חלומות (ולא רק של יעקב).

    ונחזור להיום עם אלבום משובח ביותר של האפגן ויגס (שעוד שניה אמורים להגיע, אבל כנראה שאפספס אותם כי אהיה בהודו) שכולל את כל סימני ההיכר, פלוס אורחים מיוחדים כולל מארק לנגן ז"ל (שגם נתן את שם האלבום) בשני שירים חדשים. איכשהו תמיד מרגש אותי כשיוצא שיר חדש של מישהו שכבר לא איתנו.

    עוד שיר חדש של מישהו שנמצא בעולם אחר. באמת מרגש.

    ולמישהו שממש איתנו (שלא כמו מלכה מסוימת) איגי פופ עושה כאן משהו מאוד אווירתי וממה שקלטתי הוא רק בשיר הראשון, אבל שווה להקשיב להכול.

    ועכשיו למשהו אחר לגמרי – מסתבר שסיגור רוס עשו סשן שבו הם ניגנו ואנשים עשו מדיטציה. עכשיו יוצא אלבום של שיתוף הפעולה הזה יחד עם עוד אמנים ומורי המדיטציה המעולים אלן וואטס, מוג'י וראם דאס!

    אינדי פסיכדלי איכותי. מה רע?

    כאן יש דום אפלולי, אז מי שנהנה מכאלה דברים יודע/ת מה לעשות.

    ופה יש סטונר רוקנרול שאולי לא מחדש הרבה, אבל עושה את העבודה טוב.

    עוד סטונר רוקנרול והפעם בהפקת אליין ג'ואהנס האגדי! (שאני עדין חייב לראות את ההופעה שלו ושל שאר המשתתפים במופע המחווה לטיילור הוקינס ז"ל, כי ראיתי רק את הסוף המרגש שלה) יכולים לדמיין איך זה נשמע, כן?

    האלבום הזה יצא כבר לפני כמה שבועות אבל שכחתי לשים אותו. מדובר בפסקול של הרחבה חדשה של D&D, שאמנם קיימת כבר כמה עשורים, אבל זכתה לחידוש וכדי לקדם אותה הוציאו את האוסף הזה שכולל להקות סטונר, מטאל, היפ הופ, פאנק ועוד. נראה שגם המשחק טוב, אז אם יש כאן שחקנים שרוצים לאמץ מתחיל, דברו איתי.

    אני אוהב את בנדקמפ ואוהב לייבלים שנמצאים שם. למה? כי את שני ההרכבים הבאים גיליתי מרשימות התפוצה של שלהם. שווה לעקוב ולגלות דברים חדשים.

    קודם כל הרכב הפוסט פאנק/הארד קור/רוק הזה שנותן בראש ברמות ומזכיר כמה אני אוהב את הניינטיז.

    וכאן יש גיטריסט שעושה אינסטרומנטלי יפהפה וכולל שיר בשם דיינו. אני בעד.

    מסתבר שיוצא עוד סרט של ההזיה הזאת והפעם RTJ עושים את שיר הפתיחה. פעם קודמת זה היה שיר של…

    מסטודון! ואחד השירים האהובים עלי ועל נועם בכרך שלהם, אז הנה הוא שוב.

    קחו שיתוף פעולה בין האמן האלקטרוני פול אוקנפלד לסי לו גרין ועוד מישהו שאני לא מכיר.

    שיר וקליפ חדש של סימה הנשמה. אוהב אותה מאוד.

    ונסגור עם דניאלה ספקטור שהלחינה ושרה שיר שכתב בחור שנפטר. עוד שיר מבעד למסך המוות, אבל בלי מחשבות מורבידיות, כן?

    אחלה סוף שבוע ושבת שלום נשמות!

  • הבציר השבועי – 2/9/22

    הבציר השבועי – 2/9/22

    החזרה לשגרה החלה וזה מרגש, אני בטוח שלא רק אותי. יש מלא אלבומים והחלטתי להתחיל דווקא עם המטאל, כי יש יציאות לא נורמליות שם. אבל לפני הכול, הפתעה! (אחרי הפלייליסט)

    יופי של פלייליסט יש פה!

    אחי המלך הוציא שיר שאולי לא קרוב אפילו לטעם שלי, אבל אי אפשר להתווכח עם ערימת הכשרון והקול המיוחד, שיודע לרדת נמוך ולעלות גבוה כולל סלסולים! נועם ברגר גבירותיי ורבותיי, תזכרו את השם.

    אלבומים

    משלושת רבעי השמיעה מדובר באלבום של מגהדת' ואני שמח שהג'ינג'י לא מוותר וממשיך לעשות מוזיקה גם בעשור מתקדם כל כך.

    כבר כתבתי כמה פעמים על החבר'ה האלה שהוציאו כמה אלבומים לאחרונה וזה כיף לראות שהם שוברים את המסגרת של עולם הסטונר ומרחבים אופקים.

    לדעתי מדובר על השילוב המושלם בין קווין לסליפנוט, כולל מחווה יפה לנעימה של האלווין. לא מבין מה רוצים מהם.

    כמו מגהדת' עוד להקה ותיקה שנשמעת כמו שהייתי חושב, וזה אחלה של דבר ואין לי בעיה שגם רוב פלין ימשיך עוד הרבה שנים עם מה שהוא עושה.

    קבלו קפיצה קטנה לאסיה – להקת בלאק פסיכדלי היישר מארץ השמש העולה וזו חתיכת הזיה איכותית ויפנית ביותר.

    עוד קצת אסיה – הו הם אולי להקת המטאל המונגולית המורסמת בעולם ולא סתם.

    ונעבור לערבות קנדה עם הדבר היפהפה הזה שמשלב ז'אנרים מתכתיים שונים ושווה את ההשקעה.

    ונעצור רגע בארץ הקודש עם החדש של ג'נגו שממשיך לעשות מוזיקה יפה שבאה מהלב.

    בפעם שעברה שמענו את אלבום הקאברים של ספיריט אדריפט והנה עוד אלבום קאברים של להקת סויל היחדית ותיקה עם גרסאות לשירים של טום פטי, וייט זומבי, פו פייטרס, אוורלסט ופרונג בין היתר!

    עוד אלבום קאברים של הת'ר נובה המוכשרת וכאן יש לנו גרסאות של ריק אסטלי, פורינר, ג'ון לנון, בי ג'יז ועוד.

    לא זוכר איך ומתי הוספתי את הלהקה הזו, אבל אני ממש שמח שעשיתי זאת, כי יש כאן יופי של מוזיקה טורקית ג'אזית פאנקית. מתי פעם אחרונה שמעתם כזה שילוב, אה?

    ועוד משהו שלא ברור מתי הכרתי ואני מודה לאלוהי הרשת על כך, כי זה יופי של פרוג רך.

    אמריקנה איכותית מבית מדרשם של דרק טרקס ואשתו שיעשו לכם נעים באוזן ובלב.

    בעקבות האלבום הקודם הגעתי לזה, ומדובר באחלה בלוז רוק. תודה לאלגוריתם!

    בנדקמפ ממשיכים עם המסורת של ימי שישי והנה אוסף מצויין של להקות סטונר ופסיכלדליה מבלגיה שתוכלו להחליט כמה להשקיע בו.

    וגם חדש של הגיטריסט של המכשפות, מה שמוביל ל…

    סינגלים

    המכשפות ממשיכים לשחרר שיר בחודש וזה יותר בסגנון שלהם מכמה אחרים ברצף הזה.

    היפ הופ כבד מסיאטל, אני בעדו לגמרי.

    פסיכדליה איכותית חדשה ויפה, אין לי הרבה מה להוסיף.

    אורי ואני היינו בהופעה של ההזיה הזאת. שילוב של הרבה סגנונות והחדש עולה רמה מהבחינה הזו.

    עוד קצת פסיכדליה כבדה, אז למה לא בעצם?

    אני אוהב את הלהקה הזו, ולכן שמח שהחליטו לחזור לחיים בשנים האחרונות. סוג של פוסט הארד קור, אם תחפשו הגדרה.

    תיארתי את הלהקה הזאת לאורי וצח כ-בדיוק כמו הציור של הסינגל הזה.

    ונסיים עם עוד שיר על ירח מאחד האנשים המוכשרים בפלנטה והלוואי והשבת שלכם תהיה יפה כמו זה!

  • הבציר השבועי -עד מתי אוגוסט 22?

    הבציר השבועי -עד מתי אוגוסט 22?

    אללה איסתור.
    כל מי שהורה, אני מצדיע לו/לה.
    לא יאמן שאפשר לחוות רגשות סותרים כל כך חזקים בו זמנית.
    אז אם צריך קצת מרגוע, בואו נצלול לכמה דברים מדהימים.

    דבר ראשון – סער שלח את התיעוד הארוך הזה של האלבום האחרון והמופתי של מסטודון.

    14:23 של אושר!

    אלבומים

    אלבום ראשון לבציר, אמנם שייך יותר למטאל, אבל הוא כל כך טוב שלא כדאי שתפסידו בגלל שהוא למטה ברשימה עם שאר חבריו לז'אנר. המעגלים הרוסיים ממשיכים עם האינסטרומנטל המתכתי שלהם וזה פשוט תענוג צרוף.

    אחרי כמה שיתופי פעולה עם ג'ק וייט, נורה ג'ונס, RHCP וערימה אחרת של אמנים הוציא דיינג'ר מאוס שיתוף פעולה עם Black Thought מהרוטס ועוד מלא אורחים כולל אחד שכבר לא בחיים. ככה זה כשאתה כוכב.

    עוד שיתוף פעולה והפעם מעולמות התיפוף – זאקיר חוסיין מלך הטאבלות ומיקי הארט מהגרייטפול דד והם עושים משהו שאינו לכל אוזן, אבל שווה בדיקה.

    דני אלפמן הגאון נתו למלא אנשים שונים ומשונים (עם דגש על המשונים) לעשות מיקסים וזו חתיכת הזיה איכותית.

    כמעט תמיד כשאני שומע גולדפינגר אני חושב על חברי היקר ריי רוקד. אז הנה האלבום האחרון שלהם עם כמה שירי בונוס כולל חידושים לשירים ישנים עם הופעות אורח של אבריל לווין והסולן של ביפי קליירו. אתה רוקד ריי?

    אחרון חביב – אמנם זה לא חדש, אבל יופי של דבר ששמעתי עכשיו בתכנית האחרונה של חיים והייתי חייב להכניס. חבר'ה ישראליים שהזכירו לי את הלהקות ניסו לחקות את טול בתחילת המילניום, אבל רק בקטע טוב, כן?

    עוד משהו ישראלי וצד חיובי של אוגוסט – הלכתי עם נור להצגה הזו, ומעבר לעובדה שמחשק שם מורדי ממנאייכ, היא פשוט מעולה ויש בה יופי של שירים, שידבקו טוב טוב למוח הצלוי שלכם. רכשתי בלי לחשוב פעמיים.

    מטאל וסטונר

    בוריס היפנים הוותיקים משנים סגנון כל אלבום כמעט והפעם -כמו השם, זכינו למנה של רוק כבד (יצאתי חיים יבין (שחולק איתי יום הולדת מסתבר)) עם נגיעות גראז', סטונר וקטעים שממש מזכירים את המלווינס, שזה לא מפתיע כי הלהקה נקראית על שם שיר שלהם.

    פסייכלונה הם להקה בריטית שעושים במפתיע פסיכדליה כבדה וזה יופי של ממתק.

    כאן יש ארבעה קטעים אינסטרומנטליים כבדים וארוכים ואני לגמרי מתכנן לקנות את זה בבנדקמפ פריידיי הבא.

    ואללה לא זכרתי את הלהקה הזו אבל הם עושים מוזיקה סטייל QOTSA קצת יותר נמוך. לא רע בכלל.

    להקה נורווגית שעושה רוק פסיכדלי וכאן מפנקים עם ארבעה קטעים שהקצר מהם קצת יותר משתי דקות והארוך מעל עשרים ושתיים.

    קונאן נשמעים כמו מה שהייתם מצפים אם הברברי היה עושה מטאל וגם בחדש שלהם ממשיכים עם הקו הברוטלי.

    הלהקה הזו היא בעצם בן אדם אחד שאוסף אנשים לנגן איתו בהופעות ואני מאוד אוהב את הקו החיובי שלו. הפעם הוא מגיש שני שירים מקוריים ושישה קאברים לפנתרה, מטאליקה, זיזי טופ ועוד.

    הפצצה שבדית של הלהקה הותיקה. מי שמכירות יודעות על מה מדובר, מי שלא, מוזמנים לבדוק.

    דאבל פיצ'ר של הרכב הדרון/סלאדג' הזה וזה יופי אם רוצים להתאבל על ההתפרקות של סטטיק ובן אל.

    הופעות

    נתחיל עם הלטאות שנותנים כאן אחלה הופעה מהבונארו האחרון, עוד משהו שכנראה ארכוש בקרוב.

    כיסוח מטורף מבית המדרש של הנרי רולינס וחבריו. הייתי שמח מאוד לראות את בלאק פלאג גרסת רולינס בהופעה, אבל בינתיים אסתפק בטרפת הזאת שממש מצדיקה את השם שלה – שופך את מעיי.

    אנקדוטה קטנה – בראיון שנערך איתו לאחרונה, רולינס שיבח את אלבומה האחרון והמצויין של תמר אפק הנשמה. כבוד גדול!

    ספליט לייב של שני הרכבים טובים ומעניינים ואם לא הכרתם, תעקבו אחריהם, יופי של דבר.

    סינגלים

    כאן יש להקה איטלקית שמארחת את המאסטרו דווין טאונסנד וזה מצויין!

    טרבור דאן האלוף מוציא אלבום שנשמע משום מה כמו מיסטר באנגל, סיקרט צ'יפס ומלווינס. יש עתיד לבחור.

    על טוד רנדגרן בעיקר שמעתי, אבל נחשפתי לגדולה שלו מהסרט על הספארקס. בקרוב הוא מוציא אלבום עם המון שיתופי פעולה (כולל הספארקס כמובן) וכאן אפשר לשמוע אותו עם אדריאן בילו האדיר.

    יאללה, עוד שניה ספטמבר.
    תהנו!