תגית: טלוויזיה

  • מצחיק רצח – סדרות קומיות על נושא כאוב

    דבר ראשון, יש מוזיקה בסוף למי שרוצה, אבל ממליץ לקרוא מה שכתוב כאן, יש דברים טובים.

    בחודשים האחרונים עלו מספר סדרות שעוסקות באחד הדברים הנוראיים שבן אדם יכול לעשות, והפכו את אקט הרצח לקומדיה מצויינת. לא יודע מה זה אומר עלינו, אולי שזו הדרך להתמודד עם דברים שמעבר לתפיסה, או שהגענו למקום שכבר עשו כמעט הכול ועכשיו נשאר רק לצחוק (למרות שזה כמובן לא משהו חדש – יש כמה יצירות מצויינות של רצח קומי כמו העיבוד הקולנועי של משחק "הרמז"), אבל כן יכול להגיד שאם כבר רצח, כדאי שישאר על המסך ועדיף שיהיה מצחיק.

    אבל רגע לפני, וידוי – את רוב הסדרות הבאות לא סיימתי עדיין מטעמי (חוסר) זמן, אבל חותם על כל מה שראיתי עד עכשיו.
    ורגע נוסף לפני, עוד סדרה קומית שאולי לא כוללת רצח (בינתיים, אני בפרק 10 מתוך 20), אבל ממליץ עליה בחום.

    האחיין שלי בנץ

    כשדרור סיפר לי שהוא כותב סדרת ילדים ידעתי שהיא תהיה איכותית, עם ערך מוסף, מצחיקה ומרגשת, כי זה דרור. מה שלא ידעתי זה שהיא תהפוך לאחת הסדרות האהובות עלי בטלוויזיה הישראלית. למי שלא נחשפו עדיין לתופעה בעלת מיליוני הצפיות ביוטיוב, מדובר בסיפורו של יוני (דניאל קורן המוכשר), מורה בתיכון בנס-ציונה (כבוד) שכדי להפוך למנהל עושה עסקה עם השטן הרוחניק (מאור כהן בתפקיד הכי טוב מאז ריקי) להעביר את בנו את מבחני הבגרות. לי זה בעיקר הזכיר את קומיוניטי וקצת משפחה בהפרעה, שתיים מהסדרות הקומיות האהובות עלי מהעשורים האחרונים. אם יש לכם מנוי להארץ כדאי לקרוא את הראיון עם דרור, ואם לא, פשוט צפו בפרק או שניים, עדיף עם המתבגרים/ות, כי זו סוגה עילית ומצחיקה. רצח. (שוב, אין רצח פיזי בינתיים, אבל אני רק באמצע).

    ואם ברצח עסקינן, הנה שלושת הסדרות שעושות לי טוב על הנשמה:

    1. The After Party

    למרות שבינתיים שודרו רק חצי מהפרקים, ואנחנו רק בפברואר, ברור לי שהסדרה הזו תהפוך לאחת האהובת עלי השנה. כריסטופר מילר (סרט לגו, ספיידרמן: מימד העכביש, החידוש של רחוב ג'אמפ 21 ועוד הרבה) יצר תעלומת רצח שלחדר סגור. בערך. לאחר פגישת מחזור מביכה, מתאספת חבורה בביתו של סלב העל אקסבייר (דייב פרנקו) לאפטר פרטי ומהר מאוד מסתבכת ברצח. השוטרת שמגיעה לזירה מכריזה על עצמה כמנהלת החקירה ומזמנת את החשודות והחשודים לתת עדות. בינתיים כל אחד מארבעת הפרקים היה בז'אנר אחר לגמרי – ארט האוס קצרצר, קומדיה רומנטית, מחזמר, סרט אקשן ומותחן פסיכולוגי, ונראה שהסדרה עוסקת בזכרון ובדרך שלנו לפרש אירועים, אנשים אחרים ואת עצמנו, מעין רשומון ארוך יריעה וקורע מצחוק עם מלא בדיחות מטא.

    2. Only Murders In The Building

    https://www.youtube.com/watch?v=-V1rQdXXXyI&t=2s&ab_channel=Hulu

    מצד שני יש לנו את תת ז'אנר הפשע האמיתי, ויותר ממנו את עולם הפודקאסטים המוקדשים לנושא. בגדול זה יכול להיות על גבול הנוראי, אלא שכאן יש לנו את הצמד המבריק והאלגנטי סטיבן מרטין ומרטין שורט, והאמיגה השלישית והמפתיעה – סלינה גומז, שאני מודה שעד הסדרה חשבתי שהיא הייתה אשתו של ג'סטין ביבר או משהו, אבל אסור לשפוט (כמו שהסדרה מלמדת), כי היא שחקנית מצויינת וכל דקת מסך איתה היא אושר צרוף. הצמד הבוגר יותר עושה את מה שהוא עושה כבר שנים ועל הדרך מסתבלט על עצמו ועל עשירי העיר ניו יורק, על הוליווד ועל עולמות פודקאסטי הפשע, תוך חיבה עמוקה לכל הנושאים הללו. לא רק למעריצי אבי הכלה.

    3. Murderville

    ולסיום, קבלו את הדבר הכי מטופש והכי גאוני שראיתי כבר הרבה זמן: ויל ארנט בתפקיד בלש כושל שבוג'ק היה כנראה שמח לגלם, שכל פרק מארח אנשים כמו קונאן אובריאן, שרון סטון ועוד, בתור השותפים לפענוח הרציחות שנופלות עליו. הקאצ'? האורחים לא מודעים לפתרון התעלומה ונאלצים לאלתר לצד ההכוונה של הגאון הקומי שעוזר להם להכנס למצבים מטופשים עד לפענוח הרצח המטופש בדרך כלל עוד יותר.

    עוד כמה סדרות שלא כדאי לפספס

    אם במקרה לא ראיתם הסדרה מתחילה אחלה, ובפרקים 5-6 מעלה הילוך לפאן סרוויס הכי גדול שראיתי מאז ספיידרמן האחרון. כיף כיופק גדול.

    במקום להראות לכם את האקשן והטמטום המרהיב של הסדרה הכיפית הזו, ובמקום להשמיע את הפלייליסט המצויין של הגלאם והייר מטאל, תראו את ג'ון סנה עושה קאבר לשיר של מוטלי קרו על פסנתר. כן, הוא עצמו. מה אגיד? ג'יימס גאן גאון אמיתי.

    הפלייליסט שערך ג'יימס גאן

    אה כן, וסצנת הכתוביות היא משהו שלא ראיתם עדיין.

    התחלנו עם סדרת ילדים מצויינת ונסיים עם אחת. קיד קוסמיק הוא יתום שחי עם סבו ומגלה במקרה אבן שמעניקה לו כוחות ומשפיעה על חייו ועל העיירה הקטנה שסביבו. אגיד שהיוצר הוא אותו דוד שעשה את הפאוורפאף גירלז (שאפילו מופיעות בערך בעונה השלישית), שהפסקול הוא רוקנרול ורוקבילי לפנים ושכמו באחיין שלי בנץ, מצאתי את עצמי מנגב דמעה מדי פעם.

    מוזיקה!

    נתחיל עם קורן החדש, שאם אני לא טועה הוא האלבום הכי קצר שלהם ועדיין נותן בראש ואולי אחד הטובים שלהם במילניום הנוכחי.

    עוד קצת ניו מטאל ישן, החבר'ה האלה לא מפסיקים להוציא אלבומים מאז אמצע הניינטיז והחדש שלהם כולל שיתוף פעולה בכל שיר עם אמנים שלא ידעתי על קיומם עד הרגע, חוץ מהשיר האחרון שכולל אנשים מפישבון, בד בריינס ופורנו פור פיירוס.

    הרכב העל של דייב נאבארו, כריס צ'ייני וטיילר הוקינס (שכולם ניגנו עם אלניס מוריסט מכל האנשים) הוא שילוב של להקות הבית פו פייטרס, ג'יינז אדיקשן. אחרי ששיחררו ארבעה סינגלים, הם מוציאים איפי עם שני שירים חדשים ושני קאברים ל-Level 42 ופינק פלויד. אחלה של דבר, מחכה לשמוע את שאר החומר שלהם.

    וובן הנד עושים שילוב בין קאנטרי אפל לסטונר קליל ואמנם היום יש שמש, אבל ממליץ לשים פליי ביום הסגרירי הבא.

    סקסון זה ואחחד אל אולד סקול של האבי מטאל בריטי ונשמע כמו להקה שפעילה כבר 40 שנה בערך ועדיין נותנת בראש. לחובבי מיידן וזקנים עם קהונס.

    אלישע הוציא איפי חדש וזה יפה לאללה, אין לי מה להגיד מעבר.

    ונסיים עם הלהקה החדשה של רועי חן ושיר לפנים. שיהיה אחלה אמצע שבוע לכולנו!

  • 1.1.22 – בציר ראשון לשנה

    1.1.22 – בציר ראשון לשנה

    איזו שנה, אה?
    כל שנה כוללת דברים טובים יותר וטובים פחות, אבל לראשונה בחיי חוויתי שנה שהייתה מוקפת במגפה, ולא מעניין אותי האם היא קונספירציה של ממשלות, אנשי לטאה וכו', אלא תופעה שנוגעת בכמעט כל בן אנוש על הפלנטה, והביאה איתה מגמות מעניינות שכנראה ילמדו בספרי ההיסטוריה בשנים הבאות.
    ושרדנו אותה!
    (רובנו. בטי וייט למשל, מתה שבועיים לפני יום ההולדת ה-100 שלה ורגע לפני שהנחתי את הטלפון בצד בפעם האחרונה ב-2021).
    מכיוון שאני לא עושה מעקב אחרי מה אהבתי השנה ואני כל הזמן מחפש דברים חדשים להתרגש מהם ללא קשר לזמן הקלנדרי שבה הם נוצרו או יצאו לאוויר העולם, הנה כמה דברים שעשו לי טוב בזמן האחרון.

    דבר ראשון ורק שיהיה ברור – אין לי שום דבר נגד סיכומים, להפך, אני מחכה תמיד לסיכומי שנה ובדרך כלל הם ממלאים את זמן צריכת המדיה שלי מאיזור נובמבר עד סוף יוני בערך, אז הנה כמה טובים:


    1. הסיכום של גיל מטוס שמלא בפסיכדליה, ג'אז, אלקטרוניקה נעימה, פרוג רך ואמריקנה. אני אישית התחלתי להקשיב לכל האלבומים בו לפי הסדר וזו חוויה מרוממת באמת.

    2. הסיכום של ברוקלין ויגן מלא בשמות שלא שמעתי בחיים לצד כאלה שלא נתתי להם יותר מדי תשומת לב. נראה לי ששווה להשקיע בו, כמו גם ברשימת 12 אלבומי הג'אז שהם נותנים.

    3. קוואמי המלך מסכם שנה בצורה הכי יפה ואישית שראיתי ואצלו אמנם אני מכיר יותר מהדברים, אבל הוא מעורר רצון עז ללכת ולהקשיב להם שוב אחרי שקוראים את הדברים המרגשים שהוא כותב. וכן, מעבר לחשודים העיקריים יש שם מלא דברים שלא הייתי מודע לקיומם עד לפני כמה דקות.

    4. איכשהו אני לא חשוף לאנטנות השמיימה ובדרך כלל נזכר בבלוג הזה כשניימן מסכם שנה ואז אומר שעלה הסיכום שלו, וכל פעם אני אומר לעצמי שזו טעות מרה מצידי, כי זה חתיכת דבר איכותי. הוא מתחיל את הרשימה עם אלבום הסולו של הגיטריסט של אלדר, איך אני יכול לא לאהוב אותו?

    5. רון הגאון מסכם שנה בצורה הכי מוזרה שראיתי בחיי, אבל יש פה רשימה שכנראה צריך עשור וחצי לבדוק, אז אנסה לדגום לפחות חלק מהשלל.

    6. פה יש עוד קצת מטאל, קצת יותר שפוי, אבל עדיין כמות עצומה שכנראה תשמח לבב אנוש חובב דיסטורשן.

    7. תראו, יש מלא קולנוע, טלוויזיה וכו', כן? אין שום סיכוי לספוג את כל השפע שהעולם מייצר, גם אם יהיו עוד שבע מגפות (ואלוהים, בוא לא, סבבה?), ולכן לא שמתי כאן סיכומי מדיה שאי אפשר לצרוך תוך צעידה או ניקיון. מה שכן, יאיר רווה נותן סיכום קצר יחסית ומהדברים שכן ראיתי, כנראה שיש לנו טעם די דומה, אז שווה לבדוק.

    וזהו.

    רק אומר שמבחינתי אלבום השנה (הלא מפתיע בעליל) הוא המסטודון החדש שאמנם נשמע לגמרי כמו מסטודון, אבל גם קצת כמו אליס אין צ'יינס, סאונדגארדן, סמשינג פאמפקינז, ג'יינז אדיקשן ועוד דברים שהתחלתי לאהוב כשרבין היה בחיים ועדיין עושים לי טוב בלב. כבונוס, האלבום הארוך והורסיטילי כולל את שיר הסיום הכי טוב ששמעתי כבר המון זמן, אז אם עדיין לא השקעתם בו, לא יהיה זמן טוב יותר.

    איזה דרך מדהימה לסיים אלבום, אה?

    דבר נוסף שעשה לי טוב השנה הוא נינטנדו סוויצ'. אחרי עשרים שנה ללא קונסולה ואחרי שהקורונה הציתה בי את אש המשחקים, החלטתי לקנות לנור את הסוויצ' כשהוא נדבק בקורונה. התלבטתי נורא אם זה צעד חכם, אבל בסוף הגעתי להבנה שכך תהיה לי שליטה על מה שהוא משחק ושנוכל להנות יחד. ואכן אנחנו נהנים, והרבה יותר ממה שחשבתי. עם המכשיר רכשתי את מריו U וזה היה תיקון לכל השנים בהן הייתי די גרוע בעלילותי השונות של השרברב האיטלקי. נינטנדו יודעים מה הם עושים והפכו את חווית המשחק להרבה יותר ידידותית, מבחינת עיצוב, נגישות ויותר מכל, שיתוף. אמנם הרבה יותר קשה להתקדם כשנור ואני משחקים יחד, אבל אני מרגיש את הכח של שיתוף הפעולה ואת החברות שמתחזקת כעומדים בפני משימות יחד. כשאמא שלי רצתה לקנות לו משחק (ואחרי התייעצות עם המוכרים בחנות המגניבה של נינטנדו בסנטר) הוא בחר משהו שבחיים לא הייתי קונה בעצמי, אבל איזה יופי של משחק. Pikmin 3 נשמע כמו חיקוי עלוב לפוקימון, אבל זהמשחק יפהפה ויזואלית ורעיונית שמלמד עבודת צוות בדרך הכי יפה שראיתי. יודע לבחור הילד.

    מצדיק את ההייפ

    לעצמי קניתי את Skyrim, אחרי שכבר עשור בערך אני שומע כמה הוא טוב, ואכן מדובר בחוויה סוחפת שאני נהנה לשים מטאל ברקע ולצלול לתוכה. ממליץ מאוד לחובבי הפנטזיה.

    המופע המלא שזמין גם בנטפליקס

    בזכות הסיכומים של דורון פישלר (שממליץ בחום לעקוב אחריו, הוא איש מעניין ביותר) ראיתי אתמול את הספיישל הראשון של בו ברנהאם והבן אדם גאון, אין לי מה להגיד. בהתחלה הרמתי גבה כשראיתי כמה הוא צעיר וכמה הוא מסתמך על מוזיקה, אבל אחרי חמש דקות בערך הבנתי שאני צריך להניח לדעות הקדומות ולזרום עם הטירוף, והו כמה טוב שעשיתי זאת. עכשיו אני מחכה לסיים לכתוב ולראות את שני הבאים כולל זה שהרבה אמרו שהיה אחד הרגעים הטובים של 2021.

    אל תראו את הטריילר הזה

    כן, קראתם נכון. עדיף לא לראות את הטריילר וישר לראות את המופע עצמו, שהוא שילוב של קסם, מנטלסטיות (או איך שלא קוראים לזה) ורגש עמוק. שמעתי עליו כבר מזמן והתחלתי לראות עם נור לפני כמה ימים עד השרגע שבו הוא התחיל לדבר על רולטה רוסית. באותו היום (ואחרי שהיה לו אותו כבר כמעט שנה בבית) קראתי רשימת סיכום ובה הופיע הספר של דרק דלגאודיו, הפרפורמר שלהלן. החלטתי לתת צ'אנס וכשניגבתי את הדמעה האחרונה הודיתי ליקום על צירוף המקרים הזה. אז שוב, לא לראות את הטריילר (אולי בשביל טעימה קטנה ממה מגיע), כן להניח טלפון בצד על שקט, ולהנות מהדבר המופלא הזה (שפרנק אוז (הידוע בתור יודה, פוזי ועוד כל מיני) ביים, סטיבן קולבר הפיק, ומרק מתארסבאו (DEVO, סינגלס ועוד המון סרטים) הלחין).

    יאללה כמה דברים חדשים!

    קים גורדון (סוניק יות') וג'יי מסקיס (דינוזאור ג'וניור) משתפים פעולה לראשונה באלבום סטודיו שהדבר הרע היחיד שאני יכול להגיד עליו זה שהוא איפי עם שני שירים. איזה יופי של שני שירים אבל. אמן וזו רק ההתחלה.

    לפעמים אפשר לגמרי לשפוט אלבום על פי העטיפה שלו וכאן זה לגמרי המקרה, גם אם לא מדובר ביצירת פרוג או מטאל, אלא באלקטרוניקה חללית מרתקת.

    תאהבו את המכשפה שלכם עושים סטונר ישראלי משובח ואני שמח לראות שעוד ועוד דברים כאלה ואחרים צצים כאן בשנים האחרונות. באמת כיף של דבר.

    את החבר'ה האלה הכרתי מסיכום השנה של ג'יימס לברי וזה איפי מגניב ומשמח מאוד ומצדיק את הכמה דקות שולקח להקשיב לו.

    יאללה לכו תהיו הכי טובים שאתם יכולים ושנזכה לעוד הרבה שנים מלאות באושר!

  • הבציר השבועי 19.11.21

    הבציר השבועי 19.11.21

    באיחור אופנתי קבלו ערימת מוזיקה חורפית, למרות שהשמש מזכירה לנו באיזה צד של הים התיכון אנחנו. שמתי לב שהשבוע יצאו המון שיתופי פעולה, אז אולי זה הזמן לזכור שכולנו יחד באותה קלחת שנקראת החיים, לא?

    דבר ראשון – שתי הופעות בסטרימינג: אחת היא הראשונה של ג'רי קנטרל וכנראה תכלול את האלבום החדש (ללא דף מקיגן וגרג פוצ'יאטו), השניה היא ההופעה הרביעית בסדרת הדום סלון של קלצ', שהשלוש וחצי שהוציאו עד עכשיו היו מצויינות פלוס, אז אין מה לחשוב פעמיים.

    השיר שלמעלה כאן נשמע כמו שילוב בין מארק לנגן לניק קייב (אזכורים לשניהם נפגוש בהמשך הפוסט) ולקוח מהפרק השלישי של סדרת הפנטזיה גלגל הזמן שזמינה באמזון פריים. אמנם אני לא מחסידי סדרת הספרים (קראתי את הראשון לפני כמה שנים ואני באמצע השני עכשיו), אבל ממה שקראתי בינתיים מדובר בפנטזיה אפית מצויינת ומשלושת הפרקים שיצאו נראה שגם סדרת הטלוויזיה תהיה טובה ואפילו יותר מזה. מצפה להמשך והיה נחמד לראות סוף סוף את השם של ברנדון סנדרסון על מרקע טלוויזיה. יש לי הרגשה שזו לא תהיה הפעם האחרונה.

    משהו קטן לפני שאני עובר הלאה – באותו יום שבו התחילה גלגל הזמן, הסתיימה העונה הראשונה של המוסד באפל טיוי. אמנם הסדרה מקבלת הרבה ביקורת על השינויים שנערכו בה מסדרת הספרים של אסימוב, אבל לדעתי זה בית ספר לעיבוד – דיוויד גויר לקח את חומרי המקור ועשה איתם משהו אחר לגמרי, עם תקציב עתק ולדעתי זו אחת מאופרות החלל הטובות ביותר שנראו על המסך הקטן. שווה להשאיר בצד את מה שחשבתם שזה אמור להיות ולהנות ממה שיש.

    ואם בעיבודים עסקינן, הנה ביצוע של סופרגרופ שוודי שאין סיכוי שאצליח להגות או לאיית נכון ל-AC/DC, מתוך פרוייקט קאברים של הלייבל המצויין מגנטיק איי שיכלול את Back In Black ומיטב הלהיטים של הלהקה.

    ועוד עיבוד לעמוד תווך של רוק קלאסי – ערימה של אנשים שכוללת חברי ג'טרו טול, דרים ת'יאטר, קינג קרימזון, מהאווישנו אורקסטרה, יס, פוקוס, מודי בלוז, בלו אויסטר קאלט ואת אל דח מיולה וארתור בראון חברו יחד כדי להקליט את Animals של פינק פלויד, ואמנם זה לגמרי נאמן למקור (אפילו יותר ממה שלס קלייפול עשה לפני איזה 20 שנה), אבל מצדיק האזנה אחת לפחות.

    עוד פרוייקט מלא כוכבים והפעם מעולם המטאל. אני והאיש ההוא זה בעצם נרגל, הסולן של בהמות' ואושיית תרבות פולנית, שהביא חברים מכל העולם כדי לעשות מוזיקת מערבונים אפלה, בה הזמרים שרים בעיקר בגוף ראשון על עלילות מהגיהנום, שנעה בין סרג'יו ליאונה לנייק קייב (כמו שהבטחתי). יש כאן שילובים מעניינים ומטרידים, בעיקר בפתיחת האלבום, כאשר סולנה לשעבר של הלהקה הנורווגית המוערכת טורבונגרו שר: "הקשיבו לסיפור שלי, על היום בו מתתי." למה מטריד? כי באותו יום שבו יצא האלבום לאוויר העולם, אותו איש בדיוק עזב אותו! מטריד, לא?

    נעבור בחדות לשיתוף פעולה רגוע יותר – רוברט פלאנט ואליסון קראוס הוציאו ב-2007 אלבום משותף ויפהפה וממשיכים עם הקו העדין והנעים, שלהרגשתי הולך למקומות קצת יותר ניסיוניים מהקודם, והזכיר לי את האלבומים המשובחים של מארק לנגן (הבטחתי ולכן אקיים שוב) ואיסובל קמפבל ואפילו קצת את לאבאג' המופתי.

    שיתוף פעולה נוסף ולא אחרון לשבוע – להקת האקסטרים מטאל קונברג' חברה לזמרת המהפנטת צ'לסי וולף והתוצאה לדעתי גבוה בסקאלת היצירות של שני הצדדים, ואמנם לא מלפטת כמו הזוג מלמעלה, אבל לא פחות איכותית.

    סטיוארט קופלנד (המתופף של פוליס), אדריאן בילו (הגיטריסט של זאפה, דיוויד בואי, קינג קרימזון ועוד המון), מארק קינג (הבסיסט של Level 42) וקלידן איטלקי הוציאו אלבום הופעה שנשמע בדיוק כמו ערבוב של ארבעת החבר'ה הללו.

    מייק פרייד היה חבר בלהקנת הפאנק MDC (שאני חייב להודות שלא הכרתי) וכדי לחגוג את אלבום הבכורה שלה הביא את חבריו ג'יימי סאפט האדיר וברדלי ג'ונס, ויחד עם עוד אורחים מעולמות הפאנק הוציאו אלבום ג'אז מצויין שכנראה מזכיר את המקור (ששוב מודה – לא מכיר).

    ולג'אז אחר לגמרי – צ'רלס רומבק הוא מתופף אמריקאי שאני הכרתי משיתוף הפעולה שלו עם ריילי ווקר, וכאן עושה משהו ניסוני בהחלט שאולי לא יתאים לכל אוזן, אבל שווה השקעה, כי זה לא דומה לשום דבר אחר ששמעתי לאחרונה.

    זה אמנם מלפני שבועיים, אבל אל תרשו לעצמכם לפספס את האלבום המשובח של הלהקה השוייצרית, ל'אקליר, שעושה מוזיקת ג'אז/קראוטרוק/פסיכדליה/היפ-הופ אלקטרונית אינסטרומנטלית שתיקח אתכם למקומות מאוד מיוחדים.

    ועכשיו שיתוף… סתם. קאמיס הם להקת דום איכותי שלאוו דווקא גורם למחשבות אובדניות, אז קחו צלילת עומק למחוזות שלא בטוח שהכרתם.

    אלפא מיסט הוא מפיק ג'אז/היפ הופ שהוציא כבר אלבום אחד השנה ועכשיו מוציא סינגל יפה בן פחות משתיים עשרה דקות שרק גורם רצון עז לחרוש על שאר הדיסקוגרפיה שלו.

    אחרי שבשבוע שעבר הם הוציאו את ההופעה המצויינת של האלבום האחרון, פוסיפר נותנים לנו גם את ההופעה השניה שערכו במהלך ימי הקורונה. איכות זו לא מילה גסה.

    אחרי שקיבלנו טעימות, הנה איפי הכריסמס המלא של EODM והוא משמח וכולל גרסת אקפלה של ג'סי וג'וש הומי לשיר על היהודי המפורסם בעולם.

    ומיהודי מת ליהודי חי מאוד (פלוס נוצרי מת) – פרי פארל גייס את רד אקסס הישראלים כדי לעשות מיקס לשיר שלו עם ג'ים מוריסון. אם לא הספיקו שיתופי הפעולה, העולם מגיש לנו אחד מבעד למסך המוות!

    שימו לב לשיתוף הפעולה הזה – וילי נלסון גייס את אחותו, שתי בנותיו ושני בניו ויחד הותיאו אלבום קאברים לג'ורג' האריסון, האנק ויליאמס, כריס כריסטופרסון ונלסון עצמו. היש מרגש מזה?

    ולשתיוף הפעולה האחרון לפוסט זה – לפני 25 שנה נערך ערב הארדקור עם הלהקות סטרייף, סנאפ קייס וארת' קריירס והונצח בתור אלבום. לאחרונה הלהקות ערכו ערב דומה וגם אותו הוציאו בתור אלבום. לא איזי ליסטנינג מה שנקרא.

    וכדי לסיים ברוח יותר נעימה, הנה הופעה של הבוס מ-79…

    ושל קינג קרימזון מהשנה הנוכחית (לא מתחייב מי מוגדר קרימזון בשלב הזה).

    שיהיה לכולנו שבוע מקסים ומלא בריאות ושמחה!

  • הבציר השבועי – 12.11.21

    הבציר השבועי – 12.11.21

    שמעו, אני אחרי חופשה קצרה ונחוצה בכפר הנופש עין גב וממליץ לכולם לדגום את המקום הזה. לא זול, אבל הכי קרוב לכנרת שאפשר ומלא שקט. מה עוד צריך?

    זריחה
    שקיעה
    וקנגורו

    נתחיל עם ערימת הטיזרים שדיסני הנחיתו עלינו מתוך האירוע שערכו. ממה שראיתי בינתיים, התוכן שלהם נע מהאיכותי למשעשע למגדיר מחדש את גבולות הטלוויזה. מעניין איפה הסדרות החדשות ינחתו.

    https://www.youtube.com/watch?v=a2Th3vf-1hw&ab_channel=BYNDEPIC

    בקומיקס מסופר על בת דודה של ברוס באנר שהיא גם ענקית ירוקה ועורכת דין ניו יורקית על הדרך, מה שאומר שיש לה קווי עלילה עם האלק ועם דרדוויל. הריצה שקראתי הייתה של צ'רלס סול שהוא עורך דין וסופר קומיקס וספרות במקצועו, אז היה די משעשע, ויש לי הרגשה שזה יעבור כך גם לטלוויזיה.

    https://www.youtube.com/watch?v=3GJrFseGpVg&ab_channel=Crimson

    אוסקר אייזק עומד לגלם את מון נייט, גרסה לא שפויה ולבנה של באטמן, שחושב שרוח מצרית עתיקה השתלטה עליו ושולחת אותו לבצע משימות חיסול. קראתי את הריצות של וורן אליס וג'ף למיר וזו הייתה חוויה מעניינת ביותר, נראה לאן יקחו את זה באתר הסטרימינג.

    https://www.youtube.com/watch?v=xrWvQZqcXOI&ab_channel=MarvelUniverseEntertainment

    מיס מארוול היא גיבורת העל המוסלמית הראשונה של החברה ואמנם קראתי רק ספר אחד, אבל הוא היה מצויין ולא PC מדי. אשמח לראות לאן זה יתפתח.

    ומכיוון שזה תאגיד ענק שכולל את רוב התוכן בעולם, הם גם הוציאו טיזרים לסדרות של הרובוט מ- Big Hero six ולסרט על הסמור (או מה שהוא לא יהיה) מעידן הקרח. צא גם טיזר לטיזר של אובי ואן קנובי, אבל אחכה בסבלנות למשהו יותר קונקרטי כדי להתרגש.

    אדולט סווים גם עשו איזה אירוע וחשפו את החלק השני של עלילות ריק הסמוראי, שנראה כאילו טקאשי מייקי עשה גרסת מד"ב ל-Lone Wolf And Cub. (ודרך אגב, אם תהיו זריזים תוכלו לרכוש כאן את כל הסדרה ועוד כמה מנגות ולתרום לצדקה על הדרך).

    חלק 1
    חלק 2

    ויאללה למוזיקה!

    אחרי שהוציא סינגל לפני כמה שבועות, ג'ק וייט הודיע שהוא עומד להוציא שני אלבומים באפריל ויולי 2022. אם זה הכיוון אני בעד!

    סלאש, מרטי פרידמן, די סניידר, רובי קריגר ועוד המון משתתפים באלבום המחווה לגיטריסט לסלי ווסט (Mountain). הנה הקטע הראשון שיצא עם זק ויילד.

    אלכס שקולניק הוציא סינגל בלוז ויחד איתו קליפ שביים הבחור שעשה את הקליפים הראשונים של הביסטי בויז (ולכן כולל מחווה לשבירת הטוויזיה של אד רוק). הבמאי ביים גם את הקליפ של Nothing Else Matters שעבר לאחרונה את רף מיליארד הצפיות ואמר שהוא מצפה שהקליפ של שקולניק יעשה לפחות חצי מזה. בהצלחה להם.

    גם המיול הוציאו אלבום בלוז וקליפ מגניב ממש. מאחל גם להם בהצלחה.

    לארס פרדריקסן מרנסיד מוציא איפי סולו, וכמו שחיים אמר בתכנית הרדיו שלו – לעומת כל מיני אחרים שעושים דברים עם אקוסטיות, האיפי יכלול אותו עם גיטרה חשמלית, מגבר וזהו. בינתיים נשמע טוב מאוד.

    טיילור הוקינס, דייב נאבארו וכריס צ'ייני שיחררו עוד שני שירים מתוך שיתוף הפעולה שלהם, ושניהם ממשיכים להיות אחלה.

    גם אלדר וקאדאבר הוציאו עוד שיר משיתוף הפעולה המעניין שלהם ונשאר רק לחכות, כי זה ממש טוב, גם אם שקט יותר מהחומר של שתי להקות האם.

    אחת הלהקות היותר אנדררייטד של הניינטיז מוציאה אלבום חדש. הסינגל נשמע כמו רוק ניינטיז איכותי ולפעמים זה כל מה שבן אדם צריך בחיים.

    מיינאד הוא חובב ידוע של הלהקה מהפוסט הקודם ואפילו עשה להם קאבר עם APC. כאן יש את אלבום ההופעה של ההרכב הנוסף האחר שלו – פוסיפר, מתוך הלייב מהמדבר שעשו לפני כמה חודשים. כמעט לא צפיתי בו ובזכות ליאור החלטתי כן לעשות זאת, ומזל שכך, מדובר באחת ההופעות האיכותיות מתוך לא מעט כאלו ששודרו בקורונה.

    גם ארת'לס עשו הופעה מצויינת מהמדבר, ועכשיו מוציאם סינגל מתוך אלבום חדש. וכשאני אומר סינגל, אני מתכוון לקטע באורך 20 דקות. לגמרי הייתי שמח לשמוע עוד ממנו.

    אחרי שפעם שעברה שמתי חלק מאלבום הכריסמס של EODM, הנה בילי גיבונס עם הגרסה הכי מחוספסת לג'ינגל בלז ששמעתי בחיי.

    גם דייל קרובר מהמלווינס הוציא שיר כריסמס, אבל זה לא נשמע כמו שום כריסמס שאני מכיר.

    קורן הוציאו קליפ חדש מתוך האלבום שבדרך וכנראה שרים על המחלה או על מה שקרה לג'ונתן דיוויס ואשתו או לא יודע מה. בכל מקרה זה אחלה, לא מאסטרפיס כמו המסטודון האחרון, אבל יש לי הרגשה שאשקיע בהאזנה לאלבום כשיצא.

    לי רנלדו גם מתעסר בענייני קוביד ומוציא איפי של ארבעה שירים שעוסקים בימי הוירוס. לחובבי סוניק יות' ולא רק.

    איידלס ממשיכים להתנסות בגבולות הפוסט פאנק ומההאזנה היחידה שלי בינתיים לאלבום זה מעניין ביותר.

    הסולסייברס החליפו את מארק לנגן בדייב גאהן לפני כמה שנים ועכשיו יוצא אלבום קאברים שלהם שכולל בין היתר גרסאות לשירים של ניל יאנג, ג'ין קלארק ומארק לנגן (שעשה איתם קאבר לג'ין קלארק. קצת נכנסנו ללופ כאן).

    גלי קבורה עושים הארדקור פוסט רוק וזה מעניין מאוד ושווה את עשרים הדקות של האיפי הזה.

    סילק סוניק זה שיתוף הפעולה בין אנדרסון פאאק לברונו מארס וזה כל כך פיל גוד שאתם לא מאמינים, וכולל שיתופי פעולה עם ת'אנדרקאט ובוטסי קולינס. נסו, מה אכפת לכם?

    את ניל קאסל הכרתי קצת לפני שהוא מת, וחבל. כדי לחגוג את פועלו של האיש הפעיל ביותר ערימה לא הגיונית של אמנים הקליטה אלבום משולש ותוכלו לשמוע כאן ג'יי מסקיס, וורן היינס, שוטר ג'נינגס, חבר'ה מהדרייטפול דד ועוד מלא. אמריקנה במיטבה.

    ונסיים עם אלישע שחסך לי לעשות פעמים קופי פייסט והוציא שני קליפים באותו לינק מתוך אלבום חדש. את הקליפים ביימה אחותו וזה נשמע אש. ראיתי ביום הקולנוע הישראלי את "תמונת נצחון" והוא משחק שם קיבוצניק משנות הארבעים. מדהים כמה הבן אדם טוב במה שהוא עושה.

  • הבציר השבועי – השלמות – 25.10.21

    הבציר השבועי – השלמות – 25.10.21

    שמעו, יש כל כך הרבה מוזיקה שזה לא יאמן.

    נתחיל דווקא עם סדרה שהיא עיבוד לקומיקס של מארק מילאר. מילאר חתם על איזה חוזה מוזר עם נטפליקס בו הם מפיקים לו המון סדרות ומוציאים ספרי קומיקס שלו והוא כנראה קיבל ערימות של כסף, כי יש לו טונה של סדרה. למי שלא מכירה, מדובר באחד היוצרים הפורים (קיק-אס והמשכיו, Wanted, קינגסמן ועוד) שממשיך להמציא סדרות, חלקן על גבול המאסטרפיס ( Starlight למשל), ועכשיו נהנה מהפירות, כי הסדרה הזו (שמודה שהיא אחת היחידות שלו שלא קראתי) נראית כמו סדרת אנימה מצויינת! מה שמוביל ל…

    עוד עיבוד של נטפליקס והפעם אנימה שהופכת לסדרת לייב אקשן. מהטיזר שהוא סצנה שלא נכנסה או משהו בסגנון, נראה שהולך להיות כיף גדול או פיאסקו מפואר. בכל מקרה, שתי הסדרות יהיו זמינות בסוף נובמבר, וקאובוי ביבופ המקורי זמין כבר עכשיו.

    רוצים לראות איך נראתה הטלוויזיה האמריקאית כשקאובוי ביבופ המקורי שודר? כנסו ללינק הבא. אחר כך תוכלו לראות גם איך זה נראה באייטיז, סיקסטיז, סבנטיז והנאוטיז.

    ו…קבלו כמה דברים ממש לא שגרתיים.

    אלטון ג'ון הוציא אלבום של שיתופי פעולה עם ערימה של אנשים מעניינים כמו ברנדי קרלייל, אדי ודר, ניקי מינאז', סטיבי וונדר וסטיבי ניקס! שווה לרוץ עליו.

    את אור אדרי הכרתי כשעבדנו יחד באוזן וכיף לראות איך היא התחילה בתור בסיסטית והפכה ליוצרת עצמאית מוערכת ביותר. האלבום החדש שלה הוא דרים פופ אינדי ואני ממש ממליץ להקשיב לו כשרוצים קצת רוגע בחיים.

    עוד יוצרת עצמאית ומוערכת, לנה דל ריי עושה בערך את אותו דבר כבר לא מעט זמן, אבל זה נשמע טוב ונעים באוזן, אז למה לא?

    ומהנעים להזוי – לא יודע איך הוגים את השם שלה, אבל היא עושה מוזיקה שנעה בין אופרה למערבוני ספגטי לפולק לאללה איסתור כמה סגנונות! תנו פליי, תוך כמה שניות תדעו אם זה בשבילכם או לא.

    במקרה היא גם הוציאה הופעת טייני דסק מהבית. הזוי, אמרתי לכם.

    החבר'ה האלה עושים משהו שנע בין פופ פאנק לאינדי לפופ, עם נגיעות של מוזיקה מזרחית או לא ברור בדיוק מה. שווה לדגום.

    אם כבר ערבוב חולה, זה לא אלבום חדש, אבל לא נראה לי ששמתי מספיק דגש עליו. חיים ואלישע (יש רחוב כזה בתל אביב) המליצו לי עליו, וזה חתיכת תערובת משוגעת של הארד קור, היפ הופ, פאנק ומה לא.

    ג'קט הבוקר שלי אף פעם לא היו כוס תה הבוקר שלי, אבל כמו עם הרבה דברים, מתחיל להעריך אותם יותר, והחדש שלהם הוא אמריקנה במיטבה, מהפולק ועד הפסיכדליה והגרוב. שווה לגמרי גם אם זה לא הקטע שלכם.

    ואם כבר מישהו שאני לא בקטע שלו – ג'ארוויס קוקר סימל פעם את כל מה שלא אהבתי במוזיקה, ואמנם עדיין לא הקשבתי לאלבום של פאלפ, אבל אוסף השנסונים הזה מתוך הסרט החדש של ווס אנדרסון פשוט יפהפה, אין מה לומר.

    מגרשי הפרקט עושים רוק פופי אלטרנטיבי ולאלבום שלהם קוראים סימפטיה לחיים, אז מי אני שלא אמליץ עליו?

    מכירים את הלהקות האלה שאפשר לדעת מה הסגנון שלהם רק מהשם שלהם? אז Green Lung. ואם זה לא היה מספיק ברור, אז שם האלבום Black Harvest.

    להקה עם כמה עשרות אלבומים, חלקם יותר מעניינים חלקם פחות, וזה דווקא על הצד הממש חיובי של הסקאלה ונוטה לכיוון הספרינגסטין.

    ]ה יש טריקי עם מלא אורחים כמו לי סקרץ' פרי זצ"ל ועוד כמה שאין לי מושג מי הם, כי זה טריקי.

    זה אלבום שהוא גם שילוב משוגע בין סיקרט צ'יפס לאופרה ולא סתם מייק פאטון שר כאן מילים שכתב חבר להקת אבאת'. מה קורה עם השילובים השבוע?

    ראיתי ביקורת על האלבום הזה שאומרת שזה משהו בין סאבאת' למאזי סטאר, וזה לא רחוק. יש פה הופעות אורח של חבר'ה ממיזמור, אינטר ארמה ות'או.

    בדואין היא זמרת סורית-אמריקאית שעושה מוזיקה שנשמעת כמו חלום נעים ורך, אז נראה לי שאשאיר אתכם עם זה. שיהיה המשך שבוע מדהים ביותר!