תגית: חדש

  • בציר כפול 3.12.21 + 26.11.21

    בציר כפול 3.12.21 + 26.11.21

    דבר ראשון, מזל טוב לאח המלך שלי נועם!
    דבר שני, בשבוע שעבר נפלתי לחולי כפי שלא נפלת בחיי (אם אני לא טועה). 39.9 חום ותחושות של ארמגדון, אבל תודה לרפואה המודרנית והמסורתית, אני כאן איתכם. רגע משעשע – ניסיתי לראות את הסדרה על הביטלס, ולפני שויתרתי עקב כאב ראש, ג'ורג' האריסון עבד איתם על All Thing Must Pass (שטוב שלא נתן להם ושמר לאלבום הסולו הראשון שלו), ושר שם שורה שהולכת בערך – Antibiotic pill arrives just at the right moment. חייכתי ונתתי למדע המודרני לעשות את שלו.
    דבר שלישי, אני אולי נחתי, אבל עולם המוזיקה לא, אז יש פה פוסט עמוס. קחו את הזמן, תכינו כוס קפה או תה ולאט לאט תדגמו את כל הטוב הזה.

    סיפור על חושך ואור, איזה שם מתאים יותר לאלבום שיוצא בחנוכה, אה? שיתוף הפעולה בין שתי הלהקות מוציא את הטוב משתיהן והוא אפי, אך נעים לאוזן וכולל יצירות שנשמעות כמו פינק פלויד ברגעים הטובים ביותר.

    בן מקלאוד הוא הגיטריסט של All Them Witches ויש לו כמה פרוייקטי צד, וזה האחרון שבהם. הפעם הוא הולך על הכיוון של מוזיקת סרף / מערבוני ספגטי וכולל עיבוד ל-Take 5 של דייב ברובק.

    ריילי ווקר כבר כיכב פה בעבר ועכשיו ילד הפלא מוציא עוד אלבום ומשתף פעולה עם עוד שני אמנים שאני לא מכיר והתוצאה פסיכדלית ביותר. שווה האזנה.

    קרלטון מלטון עושים מוזיקה אווירתית אינסטרומנטלית, והפעם הוציאו אלבום חורפי שמעורר חשק לחמין צמחוני ושמיכת פוך.

    החבר'ה האלה גם עושים אינסטרומנטלי, אבל הרבה יותר שקט. נשמע כמו פסקול לסרט אינדי לא קיים.

    המלך באפלו עושים סטונר פסיכדלי, לעיתים על גבול הפופי, והשנה הכריזו שיוציאו משהו כמו ארבעה אלבומים ואת זה הקליטו במערה! בגדול מדובר בארבעה שירים ארוכים שנעים בין פינק פלויד לקינג קרימזון למסטודון.

    אם האלבום הקודם נשמע כמו ג'אם מושקע, מה שיש כאן זה פשוט ג'אם. Mountainwolf הם טריו סטונר וכאן נראה שהם פשוט נהנים לנגן יחד וזה אולי לא הדבר הכי מקורי בעולם, אבל יש כאן חצי שעה של של כיף כיופק גדול.

    למרות השם הג'נרי, החבר'ה האלה עושים סטונר שהולך יותר לכיוון האלטרנטיבי, לפעמים על הגבול של ג'יינז אדיקשן. ממליץ. ולא רק לחובבי הז'אנר.

    נקשטרה זה שלב של הירח לפי האסטרולוגיה הוודית. החבר'ה האלה לא הודים, אלא יוונים ועושים סטונר פסיכדלי מיוחד מאוד ולצערי פספסתי את ההופעה שלהם בארץ. החדש ממש נוסע למקומות רחוקים בחלל ואני מקווה ששאר האלבום החדש יהיה כזה.

    דווין טאונסאנד הוציא שני אלבום היום, אחרי הרבה בלאגן עקב ענייני קורונה. הראשון נקרא פאזל ונשמע כמו מיסטר באנגל על רטלין…

    והשני, שנקרא כרבולים, הוא בדיוק מה שזה – מוזיקה שמעוררת חשק עז להשאר במיטה.

    עוד אלבום כפול, הראשון הוא מחווה ל- Back In Black וכולל כמה גרסאות אדירות של להקות כמו רד פנג, האלוינג ג'יינט עם אודו וסופרסאקרס…

    והמיטב של הלהקה עם עוד כמה יציאות מגניבות.

    החבר'ה האלה קיימים מהימים שקורט קוביין היה מחמם את טד או משהו, ועכשיו הוציאו אלבום חדש. לחובבי ניינטיז שלאו דווקא נשמע שיצא מסיאטל.

    הלמט הוציאו עכשיו את ההופעה הכפולה הזו וגם הם היו קיימים מהצד השני של המילניום, אז אם אתם אוהבים אותם, אתם יודעים מה לעשות.

    חייב להגיד שאני לא החובב הכי גדול של הלהקה של זאק ויילד. מעדיף אותו בתור גיטריסט, אבל לפעמים זה כיף להקשיב למחווה לאוזי שהיא בלק לייבל סוסייטי. לא תמיד חייבים להיות מקוריים.

    חייב להגיד גם שאני חובב גדול של דיפ פרפרל ואלבום הקאברים הזה הוא אחד מאלבומי הקאברים הטובים והכיפיים שממעתי לאחרונה! אהבה למוזיקה ניגרת ממנו, אז שימו פליי ולכו לאיזה סיבוב באוטו.

    האילז הם חתיכת להקה ורסטילית ונשמע שהבא שלהם (שלו תכלס) עומד להיות משהו בכיוון של דיבו, ואני ממש בעד.

    קים גורדון הוציאה סינגל חדש ואם אתם יודעים מי היא, אתם גם כנראה יודעים איך זה נשמע. אוהב את הבחורה שכבר יכולה להיות סבתא תכלס.

    ואחרונים חביבים, סלאש ומיילס קנדי עם עוד שיר מהאלבום שמתקרב ומגיע. לא הלהיט הכי גדול של אף אחד מהם, אבל זה עדיין כיף באוזניים.

  • הבציר השבועי 19.11.21

    הבציר השבועי 19.11.21

    באיחור אופנתי קבלו ערימת מוזיקה חורפית, למרות שהשמש מזכירה לנו באיזה צד של הים התיכון אנחנו. שמתי לב שהשבוע יצאו המון שיתופי פעולה, אז אולי זה הזמן לזכור שכולנו יחד באותה קלחת שנקראת החיים, לא?

    דבר ראשון – שתי הופעות בסטרימינג: אחת היא הראשונה של ג'רי קנטרל וכנראה תכלול את האלבום החדש (ללא דף מקיגן וגרג פוצ'יאטו), השניה היא ההופעה הרביעית בסדרת הדום סלון של קלצ', שהשלוש וחצי שהוציאו עד עכשיו היו מצויינות פלוס, אז אין מה לחשוב פעמיים.

    השיר שלמעלה כאן נשמע כמו שילוב בין מארק לנגן לניק קייב (אזכורים לשניהם נפגוש בהמשך הפוסט) ולקוח מהפרק השלישי של סדרת הפנטזיה גלגל הזמן שזמינה באמזון פריים. אמנם אני לא מחסידי סדרת הספרים (קראתי את הראשון לפני כמה שנים ואני באמצע השני עכשיו), אבל ממה שקראתי בינתיים מדובר בפנטזיה אפית מצויינת ומשלושת הפרקים שיצאו נראה שגם סדרת הטלוויזיה תהיה טובה ואפילו יותר מזה. מצפה להמשך והיה נחמד לראות סוף סוף את השם של ברנדון סנדרסון על מרקע טלוויזיה. יש לי הרגשה שזו לא תהיה הפעם האחרונה.

    משהו קטן לפני שאני עובר הלאה – באותו יום שבו התחילה גלגל הזמן, הסתיימה העונה הראשונה של המוסד באפל טיוי. אמנם הסדרה מקבלת הרבה ביקורת על השינויים שנערכו בה מסדרת הספרים של אסימוב, אבל לדעתי זה בית ספר לעיבוד – דיוויד גויר לקח את חומרי המקור ועשה איתם משהו אחר לגמרי, עם תקציב עתק ולדעתי זו אחת מאופרות החלל הטובות ביותר שנראו על המסך הקטן. שווה להשאיר בצד את מה שחשבתם שזה אמור להיות ולהנות ממה שיש.

    ואם בעיבודים עסקינן, הנה ביצוע של סופרגרופ שוודי שאין סיכוי שאצליח להגות או לאיית נכון ל-AC/DC, מתוך פרוייקט קאברים של הלייבל המצויין מגנטיק איי שיכלול את Back In Black ומיטב הלהיטים של הלהקה.

    ועוד עיבוד לעמוד תווך של רוק קלאסי – ערימה של אנשים שכוללת חברי ג'טרו טול, דרים ת'יאטר, קינג קרימזון, מהאווישנו אורקסטרה, יס, פוקוס, מודי בלוז, בלו אויסטר קאלט ואת אל דח מיולה וארתור בראון חברו יחד כדי להקליט את Animals של פינק פלויד, ואמנם זה לגמרי נאמן למקור (אפילו יותר ממה שלס קלייפול עשה לפני איזה 20 שנה), אבל מצדיק האזנה אחת לפחות.

    עוד פרוייקט מלא כוכבים והפעם מעולם המטאל. אני והאיש ההוא זה בעצם נרגל, הסולן של בהמות' ואושיית תרבות פולנית, שהביא חברים מכל העולם כדי לעשות מוזיקת מערבונים אפלה, בה הזמרים שרים בעיקר בגוף ראשון על עלילות מהגיהנום, שנעה בין סרג'יו ליאונה לנייק קייב (כמו שהבטחתי). יש כאן שילובים מעניינים ומטרידים, בעיקר בפתיחת האלבום, כאשר סולנה לשעבר של הלהקה הנורווגית המוערכת טורבונגרו שר: "הקשיבו לסיפור שלי, על היום בו מתתי." למה מטריד? כי באותו יום שבו יצא האלבום לאוויר העולם, אותו איש בדיוק עזב אותו! מטריד, לא?

    נעבור בחדות לשיתוף פעולה רגוע יותר – רוברט פלאנט ואליסון קראוס הוציאו ב-2007 אלבום משותף ויפהפה וממשיכים עם הקו העדין והנעים, שלהרגשתי הולך למקומות קצת יותר ניסיוניים מהקודם, והזכיר לי את האלבומים המשובחים של מארק לנגן (הבטחתי ולכן אקיים שוב) ואיסובל קמפבל ואפילו קצת את לאבאג' המופתי.

    שיתוף פעולה נוסף ולא אחרון לשבוע – להקת האקסטרים מטאל קונברג' חברה לזמרת המהפנטת צ'לסי וולף והתוצאה לדעתי גבוה בסקאלת היצירות של שני הצדדים, ואמנם לא מלפטת כמו הזוג מלמעלה, אבל לא פחות איכותית.

    סטיוארט קופלנד (המתופף של פוליס), אדריאן בילו (הגיטריסט של זאפה, דיוויד בואי, קינג קרימזון ועוד המון), מארק קינג (הבסיסט של Level 42) וקלידן איטלקי הוציאו אלבום הופעה שנשמע בדיוק כמו ערבוב של ארבעת החבר'ה הללו.

    מייק פרייד היה חבר בלהקנת הפאנק MDC (שאני חייב להודות שלא הכרתי) וכדי לחגוג את אלבום הבכורה שלה הביא את חבריו ג'יימי סאפט האדיר וברדלי ג'ונס, ויחד עם עוד אורחים מעולמות הפאנק הוציאו אלבום ג'אז מצויין שכנראה מזכיר את המקור (ששוב מודה – לא מכיר).

    ולג'אז אחר לגמרי – צ'רלס רומבק הוא מתופף אמריקאי שאני הכרתי משיתוף הפעולה שלו עם ריילי ווקר, וכאן עושה משהו ניסוני בהחלט שאולי לא יתאים לכל אוזן, אבל שווה השקעה, כי זה לא דומה לשום דבר אחר ששמעתי לאחרונה.

    זה אמנם מלפני שבועיים, אבל אל תרשו לעצמכם לפספס את האלבום המשובח של הלהקה השוייצרית, ל'אקליר, שעושה מוזיקת ג'אז/קראוטרוק/פסיכדליה/היפ-הופ אלקטרונית אינסטרומנטלית שתיקח אתכם למקומות מאוד מיוחדים.

    ועכשיו שיתוף… סתם. קאמיס הם להקת דום איכותי שלאוו דווקא גורם למחשבות אובדניות, אז קחו צלילת עומק למחוזות שלא בטוח שהכרתם.

    אלפא מיסט הוא מפיק ג'אז/היפ הופ שהוציא כבר אלבום אחד השנה ועכשיו מוציא סינגל יפה בן פחות משתיים עשרה דקות שרק גורם רצון עז לחרוש על שאר הדיסקוגרפיה שלו.

    אחרי שבשבוע שעבר הם הוציאו את ההופעה המצויינת של האלבום האחרון, פוסיפר נותנים לנו גם את ההופעה השניה שערכו במהלך ימי הקורונה. איכות זו לא מילה גסה.

    אחרי שקיבלנו טעימות, הנה איפי הכריסמס המלא של EODM והוא משמח וכולל גרסת אקפלה של ג'סי וג'וש הומי לשיר על היהודי המפורסם בעולם.

    ומיהודי מת ליהודי חי מאוד (פלוס נוצרי מת) – פרי פארל גייס את רד אקסס הישראלים כדי לעשות מיקס לשיר שלו עם ג'ים מוריסון. אם לא הספיקו שיתופי הפעולה, העולם מגיש לנו אחד מבעד למסך המוות!

    שימו לב לשיתוף הפעולה הזה – וילי נלסון גייס את אחותו, שתי בנותיו ושני בניו ויחד הותיאו אלבום קאברים לג'ורג' האריסון, האנק ויליאמס, כריס כריסטופרסון ונלסון עצמו. היש מרגש מזה?

    ולשתיוף הפעולה האחרון לפוסט זה – לפני 25 שנה נערך ערב הארדקור עם הלהקות סטרייף, סנאפ קייס וארת' קריירס והונצח בתור אלבום. לאחרונה הלהקות ערכו ערב דומה וגם אותו הוציאו בתור אלבום. לא איזי ליסטנינג מה שנקרא.

    וכדי לסיים ברוח יותר נעימה, הנה הופעה של הבוס מ-79…

    ושל קינג קרימזון מהשנה הנוכחית (לא מתחייב מי מוגדר קרימזון בשלב הזה).

    שיהיה לכולנו שבוע מקסים ומלא בריאות ושמחה!

  • הבציר השבועי – 12.11.21

    הבציר השבועי – 12.11.21

    שמעו, אני אחרי חופשה קצרה ונחוצה בכפר הנופש עין גב וממליץ לכולם לדגום את המקום הזה. לא זול, אבל הכי קרוב לכנרת שאפשר ומלא שקט. מה עוד צריך?

    זריחה
    שקיעה
    וקנגורו

    נתחיל עם ערימת הטיזרים שדיסני הנחיתו עלינו מתוך האירוע שערכו. ממה שראיתי בינתיים, התוכן שלהם נע מהאיכותי למשעשע למגדיר מחדש את גבולות הטלוויזה. מעניין איפה הסדרות החדשות ינחתו.

    https://www.youtube.com/watch?v=a2Th3vf-1hw&ab_channel=BYNDEPIC

    בקומיקס מסופר על בת דודה של ברוס באנר שהיא גם ענקית ירוקה ועורכת דין ניו יורקית על הדרך, מה שאומר שיש לה קווי עלילה עם האלק ועם דרדוויל. הריצה שקראתי הייתה של צ'רלס סול שהוא עורך דין וסופר קומיקס וספרות במקצועו, אז היה די משעשע, ויש לי הרגשה שזה יעבור כך גם לטלוויזיה.

    https://www.youtube.com/watch?v=3GJrFseGpVg&ab_channel=Crimson

    אוסקר אייזק עומד לגלם את מון נייט, גרסה לא שפויה ולבנה של באטמן, שחושב שרוח מצרית עתיקה השתלטה עליו ושולחת אותו לבצע משימות חיסול. קראתי את הריצות של וורן אליס וג'ף למיר וזו הייתה חוויה מעניינת ביותר, נראה לאן יקחו את זה באתר הסטרימינג.

    https://www.youtube.com/watch?v=xrWvQZqcXOI&ab_channel=MarvelUniverseEntertainment

    מיס מארוול היא גיבורת העל המוסלמית הראשונה של החברה ואמנם קראתי רק ספר אחד, אבל הוא היה מצויין ולא PC מדי. אשמח לראות לאן זה יתפתח.

    ומכיוון שזה תאגיד ענק שכולל את רוב התוכן בעולם, הם גם הוציאו טיזרים לסדרות של הרובוט מ- Big Hero six ולסרט על הסמור (או מה שהוא לא יהיה) מעידן הקרח. צא גם טיזר לטיזר של אובי ואן קנובי, אבל אחכה בסבלנות למשהו יותר קונקרטי כדי להתרגש.

    אדולט סווים גם עשו איזה אירוע וחשפו את החלק השני של עלילות ריק הסמוראי, שנראה כאילו טקאשי מייקי עשה גרסת מד"ב ל-Lone Wolf And Cub. (ודרך אגב, אם תהיו זריזים תוכלו לרכוש כאן את כל הסדרה ועוד כמה מנגות ולתרום לצדקה על הדרך).

    חלק 1
    חלק 2

    ויאללה למוזיקה!

    אחרי שהוציא סינגל לפני כמה שבועות, ג'ק וייט הודיע שהוא עומד להוציא שני אלבומים באפריל ויולי 2022. אם זה הכיוון אני בעד!

    סלאש, מרטי פרידמן, די סניידר, רובי קריגר ועוד המון משתתפים באלבום המחווה לגיטריסט לסלי ווסט (Mountain). הנה הקטע הראשון שיצא עם זק ויילד.

    אלכס שקולניק הוציא סינגל בלוז ויחד איתו קליפ שביים הבחור שעשה את הקליפים הראשונים של הביסטי בויז (ולכן כולל מחווה לשבירת הטוויזיה של אד רוק). הבמאי ביים גם את הקליפ של Nothing Else Matters שעבר לאחרונה את רף מיליארד הצפיות ואמר שהוא מצפה שהקליפ של שקולניק יעשה לפחות חצי מזה. בהצלחה להם.

    גם המיול הוציאו אלבום בלוז וקליפ מגניב ממש. מאחל גם להם בהצלחה.

    לארס פרדריקסן מרנסיד מוציא איפי סולו, וכמו שחיים אמר בתכנית הרדיו שלו – לעומת כל מיני אחרים שעושים דברים עם אקוסטיות, האיפי יכלול אותו עם גיטרה חשמלית, מגבר וזהו. בינתיים נשמע טוב מאוד.

    טיילור הוקינס, דייב נאבארו וכריס צ'ייני שיחררו עוד שני שירים מתוך שיתוף הפעולה שלהם, ושניהם ממשיכים להיות אחלה.

    גם אלדר וקאדאבר הוציאו עוד שיר משיתוף הפעולה המעניין שלהם ונשאר רק לחכות, כי זה ממש טוב, גם אם שקט יותר מהחומר של שתי להקות האם.

    אחת הלהקות היותר אנדררייטד של הניינטיז מוציאה אלבום חדש. הסינגל נשמע כמו רוק ניינטיז איכותי ולפעמים זה כל מה שבן אדם צריך בחיים.

    מיינאד הוא חובב ידוע של הלהקה מהפוסט הקודם ואפילו עשה להם קאבר עם APC. כאן יש את אלבום ההופעה של ההרכב הנוסף האחר שלו – פוסיפר, מתוך הלייב מהמדבר שעשו לפני כמה חודשים. כמעט לא צפיתי בו ובזכות ליאור החלטתי כן לעשות זאת, ומזל שכך, מדובר באחת ההופעות האיכותיות מתוך לא מעט כאלו ששודרו בקורונה.

    גם ארת'לס עשו הופעה מצויינת מהמדבר, ועכשיו מוציאם סינגל מתוך אלבום חדש. וכשאני אומר סינגל, אני מתכוון לקטע באורך 20 דקות. לגמרי הייתי שמח לשמוע עוד ממנו.

    אחרי שפעם שעברה שמתי חלק מאלבום הכריסמס של EODM, הנה בילי גיבונס עם הגרסה הכי מחוספסת לג'ינגל בלז ששמעתי בחיי.

    גם דייל קרובר מהמלווינס הוציא שיר כריסמס, אבל זה לא נשמע כמו שום כריסמס שאני מכיר.

    קורן הוציאו קליפ חדש מתוך האלבום שבדרך וכנראה שרים על המחלה או על מה שקרה לג'ונתן דיוויס ואשתו או לא יודע מה. בכל מקרה זה אחלה, לא מאסטרפיס כמו המסטודון האחרון, אבל יש לי הרגשה שאשקיע בהאזנה לאלבום כשיצא.

    לי רנלדו גם מתעסר בענייני קוביד ומוציא איפי של ארבעה שירים שעוסקים בימי הוירוס. לחובבי סוניק יות' ולא רק.

    איידלס ממשיכים להתנסות בגבולות הפוסט פאנק ומההאזנה היחידה שלי בינתיים לאלבום זה מעניין ביותר.

    הסולסייברס החליפו את מארק לנגן בדייב גאהן לפני כמה שנים ועכשיו יוצא אלבום קאברים שלהם שכולל בין היתר גרסאות לשירים של ניל יאנג, ג'ין קלארק ומארק לנגן (שעשה איתם קאבר לג'ין קלארק. קצת נכנסנו ללופ כאן).

    גלי קבורה עושים הארדקור פוסט רוק וזה מעניין מאוד ושווה את עשרים הדקות של האיפי הזה.

    סילק סוניק זה שיתוף הפעולה בין אנדרסון פאאק לברונו מארס וזה כל כך פיל גוד שאתם לא מאמינים, וכולל שיתופי פעולה עם ת'אנדרקאט ובוטסי קולינס. נסו, מה אכפת לכם?

    את ניל קאסל הכרתי קצת לפני שהוא מת, וחבל. כדי לחגוג את פועלו של האיש הפעיל ביותר ערימה לא הגיונית של אמנים הקליטה אלבום משולש ותוכלו לשמוע כאן ג'יי מסקיס, וורן היינס, שוטר ג'נינגס, חבר'ה מהדרייטפול דד ועוד מלא. אמריקנה במיטבה.

    ונסיים עם אלישע שחסך לי לעשות פעמים קופי פייסט והוציא שני קליפים באותו לינק מתוך אלבום חדש. את הקליפים ביימה אחותו וזה נשמע אש. ראיתי ביום הקולנוע הישראלי את "תמונת נצחון" והוא משחק שם קיבוצניק משנות הארבעים. מדהים כמה הבן אדם טוב במה שהוא עושה.

  • הבציר השבועי – השלמות – 25.10.21

    הבציר השבועי – השלמות – 25.10.21

    שמעו, יש כל כך הרבה מוזיקה שזה לא יאמן.

    נתחיל דווקא עם סדרה שהיא עיבוד לקומיקס של מארק מילאר. מילאר חתם על איזה חוזה מוזר עם נטפליקס בו הם מפיקים לו המון סדרות ומוציאים ספרי קומיקס שלו והוא כנראה קיבל ערימות של כסף, כי יש לו טונה של סדרה. למי שלא מכירה, מדובר באחד היוצרים הפורים (קיק-אס והמשכיו, Wanted, קינגסמן ועוד) שממשיך להמציא סדרות, חלקן על גבול המאסטרפיס ( Starlight למשל), ועכשיו נהנה מהפירות, כי הסדרה הזו (שמודה שהיא אחת היחידות שלו שלא קראתי) נראית כמו סדרת אנימה מצויינת! מה שמוביל ל…

    עוד עיבוד של נטפליקס והפעם אנימה שהופכת לסדרת לייב אקשן. מהטיזר שהוא סצנה שלא נכנסה או משהו בסגנון, נראה שהולך להיות כיף גדול או פיאסקו מפואר. בכל מקרה, שתי הסדרות יהיו זמינות בסוף נובמבר, וקאובוי ביבופ המקורי זמין כבר עכשיו.

    רוצים לראות איך נראתה הטלוויזיה האמריקאית כשקאובוי ביבופ המקורי שודר? כנסו ללינק הבא. אחר כך תוכלו לראות גם איך זה נראה באייטיז, סיקסטיז, סבנטיז והנאוטיז.

    ו…קבלו כמה דברים ממש לא שגרתיים.

    אלטון ג'ון הוציא אלבום של שיתופי פעולה עם ערימה של אנשים מעניינים כמו ברנדי קרלייל, אדי ודר, ניקי מינאז', סטיבי וונדר וסטיבי ניקס! שווה לרוץ עליו.

    את אור אדרי הכרתי כשעבדנו יחד באוזן וכיף לראות איך היא התחילה בתור בסיסטית והפכה ליוצרת עצמאית מוערכת ביותר. האלבום החדש שלה הוא דרים פופ אינדי ואני ממש ממליץ להקשיב לו כשרוצים קצת רוגע בחיים.

    עוד יוצרת עצמאית ומוערכת, לנה דל ריי עושה בערך את אותו דבר כבר לא מעט זמן, אבל זה נשמע טוב ונעים באוזן, אז למה לא?

    ומהנעים להזוי – לא יודע איך הוגים את השם שלה, אבל היא עושה מוזיקה שנעה בין אופרה למערבוני ספגטי לפולק לאללה איסתור כמה סגנונות! תנו פליי, תוך כמה שניות תדעו אם זה בשבילכם או לא.

    במקרה היא גם הוציאה הופעת טייני דסק מהבית. הזוי, אמרתי לכם.

    החבר'ה האלה עושים משהו שנע בין פופ פאנק לאינדי לפופ, עם נגיעות של מוזיקה מזרחית או לא ברור בדיוק מה. שווה לדגום.

    אם כבר ערבוב חולה, זה לא אלבום חדש, אבל לא נראה לי ששמתי מספיק דגש עליו. חיים ואלישע (יש רחוב כזה בתל אביב) המליצו לי עליו, וזה חתיכת תערובת משוגעת של הארד קור, היפ הופ, פאנק ומה לא.

    ג'קט הבוקר שלי אף פעם לא היו כוס תה הבוקר שלי, אבל כמו עם הרבה דברים, מתחיל להעריך אותם יותר, והחדש שלהם הוא אמריקנה במיטבה, מהפולק ועד הפסיכדליה והגרוב. שווה לגמרי גם אם זה לא הקטע שלכם.

    ואם כבר מישהו שאני לא בקטע שלו – ג'ארוויס קוקר סימל פעם את כל מה שלא אהבתי במוזיקה, ואמנם עדיין לא הקשבתי לאלבום של פאלפ, אבל אוסף השנסונים הזה מתוך הסרט החדש של ווס אנדרסון פשוט יפהפה, אין מה לומר.

    מגרשי הפרקט עושים רוק פופי אלטרנטיבי ולאלבום שלהם קוראים סימפטיה לחיים, אז מי אני שלא אמליץ עליו?

    מכירים את הלהקות האלה שאפשר לדעת מה הסגנון שלהם רק מהשם שלהם? אז Green Lung. ואם זה לא היה מספיק ברור, אז שם האלבום Black Harvest.

    להקה עם כמה עשרות אלבומים, חלקם יותר מעניינים חלקם פחות, וזה דווקא על הצד הממש חיובי של הסקאלה ונוטה לכיוון הספרינגסטין.

    ]ה יש טריקי עם מלא אורחים כמו לי סקרץ' פרי זצ"ל ועוד כמה שאין לי מושג מי הם, כי זה טריקי.

    זה אלבום שהוא גם שילוב משוגע בין סיקרט צ'יפס לאופרה ולא סתם מייק פאטון שר כאן מילים שכתב חבר להקת אבאת'. מה קורה עם השילובים השבוע?

    ראיתי ביקורת על האלבום הזה שאומרת שזה משהו בין סאבאת' למאזי סטאר, וזה לא רחוק. יש פה הופעות אורח של חבר'ה ממיזמור, אינטר ארמה ות'או.

    בדואין היא זמרת סורית-אמריקאית שעושה מוזיקה שנשמעת כמו חלום נעים ורך, אז נראה לי שאשאיר אתכם עם זה. שיהיה המשך שבוע מדהים ביותר!

  • הבציר השבועי – 22.10.21

    הבציר השבועי – 22.10.21

    שבוע אחרי שבוע? מסתבר!

    דבר ראשון, חגיגת 35 לקלאסיקת הוידאו שאם עדיין לא ראיתם, מציע לפנות 16 דקות ולשבת לראות את התופעה. צוות צילום יצא לתעד מה קורה במגרש חניה בשעות שלפני הופעה של ג'ודאס פריסט במרילנד בשנת 1984 והתוצאה היא התמצית של סצנת המטאל האמריקאי באייטיז. אם אהבתם, יש מרצ' כאן.

    משהו שפספסתי בשבוע שעבר – גייסון איסבל (שעשה את אחד הקאברים הכי טובים לדעתי ל-Sad But True) הוציא אלבום קאברים לשירים שהגיעו מג'ורג'יה. יחד עם בלה פלק, ברנדי קרלייל (שעשתה כבוד גדול לכריס קורנל בעבר) והקלידן של ה-Allman Brothers, הוא עושה קאברים מגוונים ל-REM, ג'יימס בראון, Black Crowes ו-Allman Brothers. כיף גדול זה.

    חייב להגיד שהם אף פעם לא היו הלהקה האהובה עלי, אבל בהחלט נהנה מהאלבומים שלהם, אז הנה החדש של תיאטרון החלומות עם שבעה שירים שנפרסים על שעה פלוס, כולל סיום באורך 20 דקות.

    עוד להקה שאני לומד לאט להעריך, ביפי קליירו הם סקוטיים שעושים משהו בין פרוג לפופ פאנק לרוק קלאסי. נסו, מה אכפת לכם?

    האלבום החדש והכפול של מסטודון יגיע בשבוע הבא ובינתיים הם הוציאו עוד שיר שנשמע אחרת לגמרי ממה שעשו עד עכשיו. אשקר אם אגיד שאני לא מחכה לראות מה הם רקחו לנו שם.

    גם ג'רי קנטרל מפנק אותנו עם אלבום בשבוע הבא ומוציא גם הוא שיר חדש שלעומת מסטודון, דומה מאוד למה שעשה עד כה וכן, תן לי עוד הרבה כאלה בבקשה.

    סלאש ומיילס קנדי כאן עם עוד שיר שלא זז מהנוסחה שלהם וזה אחלה כמו רוב מה שהם עושים.

    לאט ובשקט אלדר הפכו לאחת הלהקות האהובות עלי בשנים האחרונות ועכשיו הם חברו לקאדאבר כדי להוציא אלבום משותף ואם לשפוט לפי השיר הראשון שיוצא מהפרוייקט יש למה לצפות.

    המיול מוציאים אלבום בלוז וזה נשמע לא רע בכלל! לא מפתיע האמת בהתחשב ברגש ואהבת המוזיקה שיש לוורן היינס וחבורת המוכשרים שאיתו.

    קשה לי להגדיר מה הסגנון של הלהקה הזאת, אבל הם הוציאו אלבום קאברים (כמו בראש הפוסט) לכריסמס שכולל גם שיר חנוכה, קאבר לקרידנס ועוד. נעים סה"כ.

    לחובבי הפסיכדליה עם דגש על הפסיכי, קחו את החדש של דירהוף שנשמע כמו ארבעה אלבומים Shaken not stirred.

    עוד להקה שלקח לי זמן להפתח אליה, כל פעם שאני מת עושים רוקנרול כבד ביותר ונראה לי נסיים עם זה, אה? שיהיה רק טוב לכולם אמן.